McDonald’s rozbuduje sieć
McDonald’s Polska ma coraz wyższe zyski. Zapowiada więc rozbudowę sieci barów w Polsce. Ich liczba może wzrosnąć nawet o połowę.
Ubiegły rok był najgorszy w historii koncernu McDonald’s. W IV kwartale firma po raz pierwszy zanotowała stratę. Dobrze radzi sobie jego polska filia, która zwiększyła w porównaniu z 2001 r. zysk netto o 40 proc. - do 19,2 mln zł. Przychody spółki wzrosły natomiast o 50 mln zł - do 504,4 mln zł.
W Polsce działają 204 bary McDonald’s. Tylko 25 proc. z nich to restauracje uruchomione na zasadach franczyzy. Reszta w 100 proc. należy do McDonald’s Polska. W Niemczech i Wielkiej Brytanii działa po 1,1 tys. tych barów. - Nasycenie polskiego rynku jest na tyle niskie, że bez obawy o kondycję istniejących restauracji możemy uruchomić około setki nowych - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. kontaktów zewnętrznych w McDonald’s Polska.
Prawdopodobnie większość z nich będzie budował McDonald’s. Dragos Pavicevic, dyrektor generalny McDonald’s Polska, prowadzi bardzo ostrożną politykę wobec franczyzobiorców. Aby zostać licencjobiorcą, trzeba spełnić kilka warunków - nie prowadzić żadnej innej działalności gospodarczej i mieszkać co najwyżej 40 km od proponowanej lokalizacji baru. Poza tym w portfelu trzeba mieć co najmniej 200-300 tys. USD (0,8-1,2 mln zł). McDonald’s dopuszcza sfinansowanie połowy inwestycji kredytem. Taka suma powinna wystarczyć na pokrycie kosztów zakupu wyposażenia restauracji. Budową budynku i jego aranżacją zajmuje się koncern. Koszt budowy średniej wielkości baru typu drive-in wynosi 3-3,5 mln zł.
Słabe wyniki w 2002 r. zmusiły centralę firmy do zmiany strategii marketingowej. Celem rozpoczętej także w Polsce kampanii jest między innymi przekonanie młodzieży do korzystania z barów McDonald’s. Bary mają nabrać indywidualnego charakteru. Zmieni się także menu, do którego mają zostać wprowadzone potrawy o polskim rodowodzie.
Info: Radosław Omachel, Puls Biznesu, 9 września 2003ZOBACZ W KATALOGU
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...