Dwa razy więcej

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
W najbliższym czasie planowane jest poszerzenie sieci o restauracje w Sopocie i Poznaniu. Do prowadzenia lokali spółka poszukuje osób, które mają już doświadczenie w gastronomii i pieniądze na zagospodarowanie lokalu. Oprócz udzielenia franczyzy, Prohibicja może zaproponować partnerowi niższe stawki czynszu wynegocjowane z właścicielem budynku. Sieciowe restauracje mają powstać także w Katowicach, Kołobrzegu i Koszalinie. Obecnie działa 6 franczyzowych Prohibicji: w Białobrzegach nad Zalewem Zegrzyńskim, Mikołajkach, Rzeszowie, Wrocławiu, Częstochowie i Zakopanem. - Zgodnie z naszymi założeniami, liczba restauracji w sieci nie przekroczy 12, maksymalnie 15 lokali. Każda restauracja ma wyłączność terytorialną, w więc w jednym mieście może działać tylko jedna Prohibicja – mówi Dorota Ochocka z Prohibicji S.A.

Stróże finansów

Prohibicja S.A. zazdrośnie strzeże wszelkich szczegółów finansowych. Nie udziela np. informacji na temat franczyzy. – Znajdują się one w każdej umowie i są sprawą poufną. Informacji udzielamy tylko osobom zainteresowanym. Opłata licencyjna jest jednak niewygórowana. Głównym kosztem przy rozpoczynaniu działalności jest adaptacja i wyposażenie lokalu – powiedziała Nowościom Gastronomicznym Ochocka. Nie chciała jednak ujawnić kosztów otwarcia jednej placówki. A koszt ten potrafi się bardzo różnić w zależności od lokalu. Przede wszystkim zależy od tego, czy ma miejsce tylko adaptacja istniejącej restauracji, czy franczyzobiorca musi budować ją od początku. W takim wypadku wysoki udział w kosztach ma przygotowanie zaplecza kuchennego. Wszystkie restauracje mają zbliżoną powierzchnię (ok. 150-200 m2), wspólne elementy w menu i podobny wystrój wnętrza.

Know-how od aktora

Koncesji na prowadzenie lokali udzielają założyciele sieci i właściciele pierwszej restauracji w Warszawie (1997), aktorzy: Bogusław Linda, Wojciech Malajkat, Zbigniew Zamachowski i Marek Kondrat, którzy są równocześnie udziałowcami Prohibicji S.A. Sieć zapewnia centralne umowy z dostawcami, wsparcie medialne, promocyjne i reklamowe, serwis internetowy, liczne szkolenia, organizację imprez promocyjnych, wsparcie reklamowe i know-how.

Źródło: Nowości Gastronomiczne, nr 9, wrzesień 2003

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €