Jest nadzieja na bliskie kontakty
Na targach w Mediolanie nie brakowało chętnych do współpracy z Polską. O efektach przekonamy się wkrótce.
W dniach 3-7 października w Mediolanie odbywała się impreza targowa Franchising & Partnership. Była ona doskonałą okazją do nawiązania licznych kontaktów handlowych, również dla polskich przedsiębiorców. Tym bardziej, że rząd włoski sfinansował kilku osobom udział w imprezie.
Salony piękności i poligrafia
Na targach oferty zaprezentowało prawie 400 firm. Jak na Włochy przystało, dominowała branża odzieżowa. Najliczniej reprezentowane były sieci sklepów z odzieżą dla dzieci. Polską reprezentację bardziej jednak interesowały firmy bieliźniarskie. - Chciałbym zostać polskim partnerem włoskiej firmy sprzedającej dobrą jakościowo bieliznę w rozsądnych cenach. Przeprowadziłem tu kilka rozmów. Większość firm nastawiona jest jednak na sprzedaż licencji franczyzowej, mnie zaś interesuje działalność na szerszą skalę - mówił Jarosław Sufranek, uczestnik polskiej misji. Dużym zainteresowaniem polskich delegatów cieszyły się również wystawiające się firmy z branży gastronomicznej.
Polskim rynkiem żywo interesowała się też amerykańska firma Sign'a'Rama, oferująca szeroki zakres usług poligraficzno-marketingowych. Kilka firm oferowało także franczyzowe sieci salonów piękności. Szczególne zainteresowanie budziły nowoczesne systemy odchudzania i ujędrniania ciała.
Daleko, ale blisko
Mimo odległości dzielącej Polskę i Włochy, współpraca gospodarcza między naszymi krajami rozwija się bardzo dobrze. Wiele z obecnych na targach włoskich sieci franczyzowych jest już obecnych w Polsce. Inne są otwarte na możliwości ekspansji na nasz rynek. Jedyną barierą jest poziom cen włoskich systemów. Nie chodzi tu tylko o koszty inwestycji franczyzowych, te nie są bowiem zbytnio wygórowane, ale proponowane finalne ceny produktów. Doświadczenia pokazują jednak, że firmy, którym zależy na naszym rynku, potrafią dostosować ofertę do jego wymagań i możliwości.
Źródło: Monika Niewinowska, Puls Biznesu, Przedsiębiorca, 13 października 2003
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


