McDonald’s zbiera pieniądze

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

20 listopada 2003 r. w każdym z ponad 100 krajów, w których działa sieć restauracji firmy, odbył się Światowy Dzień Dziecka McDonald’s. Tego dnia przeprowadzona została zbiórka pieniędzy na rzecz instytucji i organizacji zajmujących się pomocą i opieką nad dziećmi, szczególnie dziećmi chorymi. Każdy kraj przygotował własny plan działań.

W Polsce złotówka z każdej porcji frytek zakupionej 20 listopada w dowolnej z 205 restauracji McDonald’s zasiliła konto Fundacji Ronalda McDonalda. Dodatkowo, w niektórych restauracjach zorganizowano lokalne akcje, z których dochód również został przeznaczony na rzecz Fundacji. Fundacja została powołana do życia, by nieść pomoc chorym dzieciom. W chwili obecnej z jej środków finansowany jest ogólnopolski program szkoleń dla lekarzy pierwszego kontaktu dotyczący wczesnej diagnostyki chorób nowotworowych u dzieci pod nazwą „NIE nowotworom u dzieci”.

Światowy Dzień Dziecka McDonald’s został wsparty przez szereg znanych osób ze świata kultury i sportu. I tak np. w Poznaniu za kasami stanął Robert Korzeniowski, a w Krakowie piłkarze Wisły Kraków. W Warszawie akcję wsparli znani polscy olimpijczycy m.in. Marian Woronin, Grzegorz Skrzecz czy Paweł Nastula. Wspólnie z PCK zorganizowano też akcję oddawania krwi dla dzieci ze Szpitala Dziecięcego na Litewskiej w Warszawie. W innych miastach restauracje McDonald’s odwiedzili przedstawiciele lokalnych władz, bohaterowie popularnych programów telewizyjnych. Najważniejsze wsparcie przyszło jednak ze strony gości restauracji. To dzięki nim zebrano ponad 200 tys. zł.

Info: McDonald's Polska
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €