300 propozycji franchisingowych zza Odry
Grupa wydawnicza Handelsblatt opublikowała raport z ponad 300 ofertami franchisingowymi w Niemczech.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W części są to sieci franczyzowe o zasięgu globalnym jak The Athlete’s Foot, amerykańska sieć 700 sklepów z markowym obuwiem sportowym (Nike, adidas, Asics) działająca w ponad 40 krajach – w tym z 54 sklepami w Polsce. Idealna wielkość lokalu dla salonu z butami tej sieci to 150 m2 powierzchni sprzedaży. Koszty inwestycyjne wynoszą około 200 tys. euro, przy czym 80 tys. euro to wymagane minimum własnego kapitału. Za licencję uczestnicy sieci płacą w Niemczech 25 tys. euro na starcie, a następnie po 5 proc. od obrotu netto. W Niemczech w dobrych lokalizacjach placówki tej sieci robią około miliona euro rocznego obrotu, a marża netto wynosi 7 do 10 proc.
Z beczki
Ciekawym wydaje się koncept franczyzy spółki Vom Fass – której nazwę można przetłumaczyć: „z beczki” – co odpowiada charakterowi sklepów. Klient może właśnie z beczki, balona lub innego pojemnika kupić (i na miejscu wypróbować) wino, spitytualia, nalewki, a także octy winne i oleje smakowe. W Niemczech sklepów, które kupiły (za 6200 euro) licencję od Vom Fass AG jest już ponad 160. Odwiedzane są przez klientów, którzy lubią dobrze zjeść i wypić. Licencjobiorca musi się liczyć z inwestycją rzędu 65 tys. euro, z czego 15-18 tys. euro powinien pokryć środkami własnymi. Miesięczna opłata wynosi 410 euro, a roczny obrót – przeciętnie 230 euro.
Żelowe misie
Przedmiotem licencji Bärenland GmbH są niewielkie sklepy całkowicie przeznaczone na sprzedaż różnych żelków (ponad 100 rodzajów). Klienci mogą przed kupnem skosztować tych słodyczy. Sklepików z żelkami jest już ponad 30 w Niemczech, Austrii i Szwajcarii choć sieć założono dopiero w 1999 r. W miejscowościach liczących ponad 100 tys. mieszkańców sklepy Bärenland uzyskują 200-300 tys. euro rocznego obrotu przy 40 proc. marży. Za licencję płaci się 20 tys. euro, innych opłat nie ma. Urządzenie lokalu i pierwsze zatowarowanie wymaga nakładów rzędu 30 tys. euro. Po trzech miesiącach sklep z reguły uzyskuje już zyski.
Od 0 do 12
Od 25 lat działa francuska sieć sklepów Jacadi z ubiorami, żywnością, kosmetykami, zabawkami itd. dla dzieci od 0 do 12 roku życia. W 41 krajach jest 350 sklepów Jacadi, z tego ponad 300 funkcjonuje na zasadzie franczyzy. W Niemczech licencja na 5 lat kosztuje 16 tys. euro. Wartość inwestycji sięga 150 tys. euro, z tego połowa powinna być pokryta własnym kapitałem licencjobiorcy. Opłata miesięczna wynosi 4 proc. obrotu netto, z czego jedną czwartą licencjodawca przeznacza na reklamę i promocję sieci. Lokal powinien mieć 90 do 180 m2 powierzchni sprzedaży. W Niemczech obroty sklepów Jacadi wynoszą od 350 do 700 tys. euro.
Po wejściu do UE część z tych sieci może być dostępna w Polsce. Zainteresowani mogą nabyć raport za 69 euro pod adresem shop@vhb.de.
Źródło: Wiadomości Handlowe, nr 11, listopad 2003
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...