Franczyzodawcy ustalili
POF odpowiada na potrzeby franczyzodawców, współorganizując Warsztaty dla Franczyzodawców, IV Ogólnopolski Salon Franchisingu. Do grona POF przyłączają się nowe firmy. W 2006 r. zarząd przyjął trzy nowe sieci.
Rozwój i zmiany
Na dzień 27 października 2005r. Zarząd POF zwołał Zwyczajne Walne Zebranie Członków. Jedną z ważniejszych kwestii, o której będą rozmawiać Członkowie, jest zmiana statutu, umożliwienie przystąpienia do POF sieciom agencyjnym oraz certyfikowanie najlepszych sieci franczyzowych i agencyjnych należących do Organizacji.
POF objęła patronatem IV Ogólnopolski Salon Franchisingu, który odbędzie się 12-14 października w Warszawie w Pałacu Kultury i Nauki.
O Salonie czytaj na: franczyza.pl.
W czerwcu 2006 r. odbyły się pierwsze warsztaty dla franczyzodawców, w których wzięło udział 140 osób z 90 sieci franczyzowych. Impreza organizowana przez PROFIT system została objęta honorowym patronatem POF. Warsztaty były okazją do wymiany doświadczeń oraz zdobycia wiedzy o tym, jak zbudować sprawny system franczyzowy, jak pozyskiwać franczyzobiorców.
Szansa na sukces
9 grudnia w siedzibie Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych spotkali się członkowie POF oraz przedstawiciele firm kandydujących.
Na spotkaniu chętnie mówiono o sukcesach. Przypominano, że to dzięki działaniom POF Sejm wycofał fatalny zapis zakazujący udzielania sublicencji na znak towarowy. Zarząd POF przyczynił się również do uporządkowania terminologii związanej z pojęciem franczyzy. Zaproponowane przez POF terminy: franczyza, franczyzobiorca i franczyzodawca zostały pozytywnie zaopiniowane przez Radę Języka Polskiego.
Strategicznym celem Organizacji będzie teraz budowanie dobrego klimatu wokół franchisingu w Polsce. POF chce propagować wysokie standardy dotyczące treści umów franczyzowych oraz udzielania informacji potencjalnym franczyzobiorcom.
Targi na Salonie
W czerwcu 2003 roku POF i firma doradcza PROFIT system wspólnie zorganizowały pierwsze targi franczyzowe w Polsce – Ogólnopolski Salon Franchisingu. W 2004 roku Salon odbędzie się po raz drugi. Prezes Grzegorz Chmielarski zadeklarował w imieniu POF chęć uczestnictwa w II Ogólnopolskim Salonie Franchisingu 2004. POF wraz z firmą PROFIT system wybierze najkorzystniejszą datę i miejsce do zorganizowania targów. O szczegółach poinformujemy niebawem na portalu, w magazynie Franchising Info oraz na specjalnej stronie poświęconej Salonowi: franczyza.pl.
Media nas widzą
POF posiada coraz lepsze kontakty w środowiskach gospodarczych i coraz częściej pojawia się w mediach branżowych i ogólnopolskich. – Teraz większość dziennikarzy z mediów popularnych konsultuje się z nami przed napisaniem tekstu o franczyzie - mówił z satysfakcją Grzegorz Chmielarski, prezes POF i dyrektor działu franczyzy McDonald's Polska. Ponadto POF stale gości na łamach magazynu branżowego Franchising Info. Na portalu franchising.pl Organizacja posiada oficjalną stronę.
Znak jakości
Obszerny plan zadań na 2004 rok przedstawił na spotkaniu Maciej Poniatowicz, dyrektor ds. franczyzy w EF English First. - Ponieważ nazwa organizacji funkcjonuje już publicznie, to teraz potrzebujemy logo, które członkowie POF będą mogli wykorzystywać jako znak jakości budzący zaufanie u biorców – mówił Maciej Poniatowicz. W przyszłym roku Organizacja ma rozszerzyć o kolejnych członków. Plany mówią o trzydziestu nowych firmach. Ma również zostać opracowany regulamin POF oraz zasady jej finansowania.
Plan na 2004 rok przewiduje też stowarzyszenie z Europejską Federacją Franchisingową oraz udział w imprezach europejskich. Polska Organizacja Franczyzodawców ma również pracować na rzecz zwiększania wiedzy o franchisingu w społeczeństwie, tworząc popularne programy edukacyjne.
Przekonać banki
Kolejnym zadaniem dla POF będą rozmowy z bankami, które mają doprowadzić do powstania oferty kredytowej dla firm franchisingowych. - Ograniczona płynność finansowa to często kluczowy problem dla biorców – mówił Marek Szostek, dyrektor sprzedaży adidas Poland. – Dzięki staraniom podjętym przez POF powinna się zmienić "świadomość" banków. Przy okazji może powstać dobry produkt, nieobciążony dużym ryzykiem dla banków.
Kto może przystąpić do POF?
W tej chwili Organizacja liczy kilkunastu członków. Po spotkaniu liczba ta ma szansę urosnąć szybko do kilkudziesięciu. Bojowy nastrój wyczuwalny w wypowiedziach przedstawicieli sieci na pewno szybko nie wyparuje.
Członkiem POF może być osoba fizyczna lub prawna, której istotnym przedmiotem działalności gospodarczej jest udzielanie franczyzy, posiadająca minimum dwóch franczyzobiorców, którzy prowadzą swoją działalność od minimum dwóch lat.
Więcej informacji o Polskiej Organizacji Franczyzodawców na stronie franczyza.org.pl
Joanna Hayder
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

