McDonald’s zmienia menu
Po BSE pojawiła się pryszczyca; Fastfoody tracą klientów.
Prawo i Gospodarka opisuje wpływ paniki spowodowanej choroba szalonych krów i pryszczycą na gospodarkę Europy Zachodniej: wybija się tysiące zwierząt, które mogły mieć kontakt z pryszczycą. Restauracje panicznie zmieniają menu, a akcje sieci fastfoodów błyskawicznie tracą na wartości. Zarazy boi się nawet Europejski Bank Centralny.[...]
Panika spowodowała zmianę diety Europejczyków. Liczba klientów w berlińskich barach sieci McDonald’s spadła od listopada o 30 procent – Prawo i Gospodarka podaję za agencją Bloomberg opinię anonimowych pracowników firmy. Szefowie Mc’Donald’s nie komentują sytuacji firmy w Europie. Zachodnioeuropejskie fastfoody szybko zmieniają jadłospisy. Wołowinę zastępują drób i ryby.
Mimo to – pisze Prawo i Gospodarka – w IV kwartale ubiegłego roku wartość globalnej sprzedaży sieci Mc’Donalds spadła o 14 proc. Od 16 stycznia, kiedy włoski dostawca mięsa dla tej firmy przyznał, że jedna z jego krów była chora na BSE, akcje McDonald’s straciły 14 proc. wartości.
Wartość walorów Quick Restaurants SA w ciągu ostatnich 6 miesięcy zmniejszyła się o połowę – twierdzi dziennik finansowy. W zeszłym tygodniu grupa Diageo Plc oświadczyła, że odłoży przewidywaną emisję akcji należącego do niej Burger Kinga z powodu złej sytuacji na giełdzie i słabych wyników tej firmy. W ciągu drugiej połowy ubiegłego roku ta sieć restauracji utraciła 2 proc. swoich brytyjskich i 4 proc. niemieckich klientów.
Więcej: Marcin Droba, Prawo i Gospodarka, 3-4 marca 2001, str. 7ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


