Więcej tanich sklepów

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Wyniki raportu GFK Polonia na temat rynku detalicznego w 2003 roku opublikowała Rzeczpospolita. Nadal będzie rosła ilość sklepów spożywczych w Polsce, równocześnie wzrośnie udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w sprzedaży artykułów codziennego użytku z 36 proc. do 52 proc. w 2005. Według raportu w ubiegłym roku działało w Polsce 119 tys. sklepów spożywczych, 1% więcej niż w poprzednim. Spadła ilość sklepów specjalistycznych: mięsnych, warzywnych, ale wzrosła liczba małych, średnich i dużych sklepików. Te ostatnie to ponad połowa wszystkich sklepów w Polsce.

W zeszłym roku najwięcej powstało nowoczesnych supermarketów, hipermarketów i sklepów dyskontowych. Ilość hipermarketów wzrosła o 19 %, 186 sieci zagranicznych i 16 krajowych. Podobnie się stało ze sklepami dyskontowymi – jest ich obecnie 1724, czyli o 10% więcej niż w 2002 roku. Supermarkety powiększyły się o 35 do liczby 924, większość z nich należy do polskich sieci.

Źródło: Rzeczpospolita, nr 53, 3 marca 2004

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €