FOTOSTOP - fotografia i telekomunikacja w parze

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rozwój firmy rozpoczął się na początku lat dziewięćdziesiątych od założenia spółki Eurocolor i sklepu fotograficznego przy ulicy Pięknej w Warszawie. W ciągu kilkunastu lat Eurocolor stał się najważniejszą firmą w branży fotograficznej na polskim rynku, dystrybutorem sprzętu i wyłącznym przedstawicielem firmy OLYMPUS.

FOTOSTOP - nowe dziecko Eurocolor

FOTOSTOP oferuje usługi łączące fotografię i telekomunikację. Andrzej Bogucki już w połowie lat dziewięćdziesiątych przewidział nadchodzący mariaż obu branż i postanowił przełożyć go na sukces własnej firmy. W ten sposób powstał pomysł rozwoju sieci punktów handlowo-usługowych Fotostop, które oferują najnowocześniejsze urządzenia i usługi z zakresu telefonii GSM i fotografii cyfrowej. Do prac nad wdrożeniem konceptu FOTOSTOP zaproszono m.in. Maksymiliana Jakubowicza, wieloletniego szefa firmy Agfa na Polskę.

Rozwój Fotostopu

Metodą rozwoju sieci punktów Fotostop jest franczyza. W ramach współpracy z partnerami już za 30–60 tys. zł firma oferuje gotowy przepis na prowadzenie własnego sklepu. W tej chwili na terenie całej Polski działa 8 punktów FOTOSTOP. Do końca roku ma ich być 30.

Projekt One

Oprócz Fotostop, Eurocolor pracuje również nad projektem One, który dotyczy wyłącznie branży telekomunikacyjnej, tzw. „postpaidowej”.

Więcej: Gabriela Hankus - Matuszek, Brief, luty 2004

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €