Hamburger się nie dał?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Choroba szalonych krów i pryszczyca wystraszyły zachodnich konsumentów, którzy jedzą mniej hamburgerów. Jak zapewniają w McDonaldzie, Polacy wcale z nich nie rezygnują.

Mimo że renomowane sieci fast foodów uspokajają konsumentów, że znają źródła pochodzenia mięsa, z którego robią hamburgery i dlatego są one bezpieczne - to ich sprzedaż w Europie i tak maleje - pisze Gazeta Wyborcza.

Jak podała agencja Bloomberg, w następstwie zwierzęcych epidemii tylko w berlińskich restauracjach McDonald'sa liczba klientów spadła aż o 30 proc. Panika konsumentów mocno uderzyła amerykańską firmę po kieszeni. Według Reutersa w ubiegłym roku dochody McDonald'sa w Europie spadły aż o 17 proc. i wyniosły 267,3 mln dol. Aby powstrzymać odpływ konsumentów, McDonald's wprowadza do stałego menu swoich restauracji na całym świecie nowe potrawy - wszystkie to produkty niewołowe - z drobiu, ryb i wieprzowiny.

- Te dane wydają mi się znacznie przesadzone - komentuje dla Gazety Krzysztof Kłapa, rzecznik prasowy McDonald's Polska. - Owszem odnotowano w Europie spadek sprzedaży, ale w granicach 14 proc. W Polsce jednak nie zaobserwowaliśmy spadku zainteresowania hamburgerami, choć przyznam, że pojawiła się nowa grupa klientów preferująca wyroby z drobiu.

Również i w Polsce McDonald's wprowadził nowe potrawy - oczywiście bez wołowiny - WieprzMaca i Chicken Burgera.

- Ich wprowadzenie nie było bezpośrednio związane z chorobą szalonych krów i spadkiem zainteresowania mięsem wołowym - mówi Gazecie Krzysztof Kłapa. - Od roku przygotowywaliśmy się do ich wprowadzenia. Testowaliśmy gusty Polaków i okazało się, że podstawą ich mięsnych potraw jest wieprzowina. Stąd pomysł na spolszczonego WieprzMaca, czyli cieszącego się ogromną popularnością w wielu krajach hamburgera McPork. Pojawiłby się wcześniej, gdyby nie problem wysokich ceny wieprzowiny. Jego wprowadzenie zupełnie przypadkowo zbiegło się z paniką wokół BSE na zachodnich rynkach - podkreśla.

O tym, że polskiemu konsumentowi niestraszne BSE i pryszczyca, poinformowała Gazetę Wyborczą też działająca na polskim rynku sieć American Restaurants (restauracje KFC i Pizza Hut)

- Na szczęście nie odczuliśmy skutków wywołanych BSE - mówi Małgorzata Hamera, rzecznik prasowy American Restaurants.

- Głównie dlatego, że podstawą naszych produktów jest z drób, którego przecież BSE i pryszczyca nie dotyczą. Wołowinę dodajemy jednak do pizzy. Mimo to w żadnej z naszych restauracji nie odnotowaliśmy spadku sprzedaży.

Od niedawna McDolnald's reklamuje się w telewizji, pokazując konsumenta jedzącego same frytki. Czy to nowa odgórna strategia reklamowa firmy, odwracająca uwagę od mięsnego problemu? Rzecznik McDonald'sa temu zaprzecza: - Nic podobnego. Mieliśmy do wyboru kilka filmowych reklam. Jednak ta "frytkowa" wydała nam się najciekawsza. I nie chodzi w niej o reklamę samych frytek, ale o wizerunek firmy - mówi Krzysztof Kłapa.

Sieć Mc Donald's ma obecnie w Polsce 183 restauracje, które dziennie odwiedza kilkaset tysięcy konsumentów. Na całym świecie u Mcdonald'sa stołuje się ich ok. 45 mln (w 28 tys. resturacjach w 120 krajach).

Więcej: Iza Estko, Gazeta Wyborcza, 7 marca 2001, str. 25

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €