Franchising Twoim pomysłem na biznes

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Patronat medialny objęła firma PROFIT system – wydawca portalu franchising.pl i dwumiesięcznika Franchising.

Nie każda franczyza to franchising!

Spotkanie rozpoczęło się charakterystyką rozwoju franchisingu w Polsce, zaprezentowaną przez Andrzeja Krawczyka, Dyrektora Działu Franchisingu PROFIT system. Uczestnicy mieli okazję, aby zapoznać się z definicją, cechami i rodzajami franchisingu oraz dowiedzieć się gdzie spotykamy sieci franchisingowe. Przedstawione zostały: oferta usługowa i aktywne działania firmy konsultigowej, reprezentowanej przez A.Krawczyka. Nie zabrakło również analizy korzyści i ewentualnych niedogodności wynikających z przystąpienia do systemu franchsingowego.

Od hurtowni do sieci franchisingowej

W panelu franchisodawców wzięli udział przedstawiciele krakowskich sieci: „Pożegnanie z Afryką” kawy i kawowe akcesoria z najwyższej półki – Krzysztof Drohomirecki, „House” „wszystko, co młodzi ludzie potrzebują, aby dobrze wyglądać” - Marek Marecik oraz „SNC” największa sieć dyskontów odzieżowych w Polsce - Piotr Beltrani.

Paneliści dokonali prezentacji swoich firm. Opisali historie konceptów – hurtowni, które szukając kanałów dystrybucji dla swoich produktów, rozwinęły sieci franchisingowe. Nawiązując do wypowiedzi A.Krawczyka, scharakteryzowali swoje systemy i relacje z biorcami. Podane zostały także wymagania stawiane przyszłym biorcom i plany związane z rozwojem sieci. Każda z firm wyraźnie podkreśliła specyfikę swojego konceptu – co w przypadku, dwóch reprezentantów tej samej branży okazało się dla słuchaczy bardzo ciekawym doświadczeniem.

Duży może więcej

„Docieranie do serc naszych klientów, a nie do ich pieniędzy jest naszym celem” – A. Blikle.

Właścicielka kawiarni w Krakowie, od roku współpracująca z firmą Blikle opowiedziała o celach i strategii firmy. Przeprowadziła jednocześnie rzeczową analizę plusów i minusów wynikających z przystąpienia do sieci - w zamian za konieczność „wpasowania się w sztywne ramy narzucone przez franczyzodawcę”, zyskuje się możliwość korzystania z renomowanej marki, szerokiego asortymentu produktów, wiedzy i doświadczenia, sieci dostawców, a przede wszystkim trafia się w sprawdzone już „gusta” klientów. O tych gustach przypomniały uczestnikom pyszne pączki ufundowane przez firmę Blikle.

Najpopularniejszy McDonald's

Ostatnim punktem konferencji była prezentacja wyników ankiety dotyczącej franchisingu, przeprowadzonej wśród studentów AE w Krakowie. W badaniach wzięła udział stuosobowa grupa kobiet i mężczyzn, zawierająca przedstawicieli z każdego roku. 92% badanych wiedziało co to jest franchising. Najczęściej kojarzony z franchisingiem był Mc Donald's. Tylko 7% studentów potrafiło poprawnie rozwinąć skrót POF. Nie znalazł się nikt kto by uważał, że franchising nie jest dobrym pomysłem na biznes. Za sukces marketingowy firmy Artman można niewątpliwie uważać 100% rozpoznawalność marki House.

Duże brawa dla organizatorów za profesjonalne przygotowanie imprezy. Trzymamy kciuki za następne przedsięwzięcie.

Natasza Leśniewska, PROFIT system

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €