Kawa sposobem na życie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Tygodnik Twój Biznes zamieścił rozmowę z twórcami polskiej sieci franchisingowej sklepów z kawą i kawiarniami pod wspólna nazwą „Pożegnanie z Afryką”, do której należą już 32 jednostki. Państwo Krzysztof i Zofia Drohomireccy uruchomili w 1995 roku własną palarnię kawy, by móc kontrolować jakość swoich produktów. Oto co w rozmowie z dziennikarzem mówili o początkach swojej sieci i źródłach sukcesu.

- Odkryliśmy, ze na bazie kawy można zorganizować specjalistyczny sklep i jako pierwsi – na początku 1992 r. – talki sklep otworzyliśmy w Krakowie, jako że tam mieszkamy. Założyliśmy, iż będziemy sprzedawać tylko wysokogatunkową kawę i w szerokim asortymencie. Ponadto postanowiliśmy zająć się kawą we wszystkich aspektach, by zostać prawdziwymi specjalistami w tej dziedzinie. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Szybko zyskaliśmy wielu klientów i sympatię dziennikarzy, zafascynowanych tym oryginalnym pomysłem i sposobem jego realizacji dzięki mediom docierali do nas również ludzie spoza Krakowa z prośba o stworzenie podobnych miejsc w innych miastach. Niestety, mieliśmy spore trudności ze zdobywaniem odpowiedniego towaru do naszego sklepu. Okazało się, ze w Polsce nie ma kawy takiej jakości, która nas interesowała. Zaistniała więc konieczność importu, ale na potrzeby jednego sklepu było to nieopłacalne. Wtedy pomyśleliśmy o sieci. Nie mieliśmy jednak dostatecznego kapitału ani możliwości organizacyjnych na stworzenie sieci sklepów.

Sięgnęliśmy więc po wiedzę zdobytą podczas studiów. W pamięci utkwiło nam pojęcie: franchising. Oznacza one budowę sieci w oparciu o zawieranie umów, w myśl których nasi partnerzy otrzymują gotową, sprawdzoną przez nas koncepcję na prowadzenie sklepu z kawą, prawo posługiwania się naszą nazwą, znakiem towarowym, projektem wystroju wnętrza, zaopatrzenie i pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów. Partnerzy finansują utworzenie sklepów i jako ich właściciele zachowują pewną niezależność. Naszym zdaniem jest to bardzo dobry pomysł dla młodych, przedsiębiorczych ludzi, którzy chcą włączyć się do istniejącego systemu zapewniającego im minimalizacje ryzyka związanego z rozpoczęciem własnej działalności. Na realizację tego przedsięwzięcia w naszej sieci potrzebne są stosunkowo niewielkie pieniądze – około 60 tys. zł. Najbardziej dumni jesteśmy z tego, że zaczynając od zera, zbudowaliśmy firmę znaną w całej Polsce, kojarzoną z produktami najwyższej jakości rzetelnym, profesjonalnym podejściem do klientów. Dla nas kawa stała się pasją i sposobem na życie.

Wiecej: Irena Hamerska, Twój Biznes, 1 marca 2001

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €