Żabka na każdej ulicy?
Około 80 mln zł chce zdobyć w publicznej ofercie Żabka Polska. Firma zamierza zadebiutować na GPW w pierwszej połowie przyszłego roku.
- Trudno w tej chwili przesądzać, na jaką emisję zdecydują się właściciele. Prawdopodobnie będzie chodzić o 15% akcji, przy czym główny udziałowiec nie starci dominującej pozycji - powiedział "Parkietowi" Krystian Czarnota, prezes zarządu Żabki.
Teraz właścicielami Żabki są: fundusze AIG (45%) oraz pośrednio i bezpośrednio poznański biznesmen Mariusz Świtalski (55%). Spółka zdobyte na giełdzie pieniądze zamierza zainwestować w rozwój sieci swoich sklepów w Polsce. Według planów, do 2010r. ma ich mieć 4 tys. (teraz posiada niespełna 1,5 tys.). Później co roku liczba punktów ma rosnąć o 300, aż do 7,5 tys. To realizacja strategii "Żabka na każdej ulicy". - Nasze założenia się nie zmieniły. Teraz wchodzimy do małych miast - według nas sklep jest opłacalny, gdy liczba mieszkańców miejscowości przekracza 3 tysiące - stwierdza K. Czarnota.
Więcej: "Parkiet", 7 grudnia, 2004 r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...