Słodko – gorzki smak pączka

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Właściciele sklepu „Tommie’s Donuts” w Utah twierdzą, że sieć Kripsy Kreme przywłaszczyła markę ich firmy używając jej w nazwie własnej domeny w internecie.

Tim i Burt Matthews, właściciele sklepu z pączkami „Tommie’s Donuts” oskarżyli Sarę i Lincolna Spoor, franchisobiorców potentata pączkowego „Kripsy Kreme Doughnut Corp.” o niezgodne z zasadami uczciwej konkurencji zarejestrowanie domeny internetowej „Tommie’s Donuts”, identycznej z nazwą ich sklepu.

Panowie Matthews twierdzą, że państwo Spoors usiłują w ten sposób uniemożliwić sprzedaż i marketing ich pączków w internecie. Odkąd panowie Matthews otworzyli swój sklep w lipcu 2000 roku, sprzedali milion pączków Tommiego i planowali latem 2001 roku rozpocząć sprzedaż praw do franchisingu. Wstepna opłata franchisingowa miała wynosić około 30 tysięcy dolarów, a koszty rozpoczęcia działalności lokowały się między 200 a 300 tysiącami dolarów. Panowie Matthews twierdzą, że państwo Spoor zarejestrowali domenę wkrótce po wizycie w sklepie „Tommie’s Donuts” widząc w jego działalności zagrożenie dla siebie.

- Jesteśmy parą lokalnych chłopaków... a tymczasem Goliat świata pączkowego potraktował nas jako zagrożenie - powiedział Tim Matthews. Z kolei Spoorowie utrzymują, że Panowie Matthews zapożyczyli zbyt wiele z franchisingu Kripsy Kreme, dlatego muszą chronić swoje interesy. Sprawa najprawdopodobniej znajdzie finał w sądzie.

info: Salt Lake Tribune, 8 listopada 2000
Oprac. Katarzyna Krawczyk i Arkadiusz Słodkowski
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Arkadiusz Słodkowski
ekspert, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €