Słodko – gorzki smak pączka
Współzawodnictwo między producentami pączków staje się coraz mniej słodkie.
Tim i Burt Matthews, właściciele sklepu z pączkami „Tommie’s Donuts” oskarżyli Sarę i Lincolna Spoor, franchisobiorców potentata pączkowego „Kripsy Kreme Doughnut Corp.” o niezgodne z zasadami uczciwej konkurencji zarejestrowanie domeny internetowej „Tommie’s Donuts”, identycznej z nazwą ich sklepu.
Panowie Matthews twierdzą, że państwo Spoors usiłują w ten sposób uniemożliwić sprzedaż i marketing ich pączków w internecie. Odkąd panowie Matthews otworzyli swój sklep w lipcu 2000 roku, sprzedali milion pączków Tommiego i planowali latem 2001 roku rozpocząć sprzedaż praw do franchisingu. Wstepna opłata franchisingowa miała wynosić około 30 tysięcy dolarów, a koszty rozpoczęcia działalności lokowały się między 200 a 300 tysiącami dolarów. Panowie Matthews twierdzą, że państwo Spoor zarejestrowali domenę wkrótce po wizycie w sklepie „Tommie’s Donuts” widząc w jego działalności zagrożenie dla siebie.
- Jesteśmy parą lokalnych chłopaków... a tymczasem Goliat świata pączkowego potraktował nas jako zagrożenie - powiedział Tim Matthews. Z kolei Spoorowie utrzymują, że Panowie Matthews zapożyczyli zbyt wiele z franchisingu Kripsy Kreme, dlatego muszą chronić swoje interesy. Sprawa najprawdopodobniej znajdzie finał w sądzie.
info: Salt Lake Tribune, 8 listopada 2000Oprac. Katarzyna Krawczyk i Arkadiusz Słodkowski
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


