Rusza franczyza Shella
Franchising podbija rynek paliw. Obecnie działa ponad 330 stacji tego typu, a w tym roku ta liczba powinna zostać przynajmniej podwojona - szacują eksperci.
Koncerny paliwowe coraz bardziej interesują się franczyzą. W branży paliw działa na razie pięć systemów franczyzowych, co stanowi 3 proc. systemów tego typu w Polsce. Do tej pory franchising w tej branży nie rozwijał się zbyt prężnie. Na 2005 rok koncerny planują jednak prawdziwą ofensywę - zarówno dotychczasowi uczesticy, jak i zupełnie nowy gracz - Shell, który dotąd koncentrował się na stacjach własnych.
Inwestycje franczyzobiorców w 2004 r. wyniosły ogółem ok. 4,5 mld zł, z tego spora część przypadła na stacje paliw, które - choć przybyło ich niewiele ponad 60 - wymagały największych nakładów.
Właśnie koszt inwestycji jest barierą dla franczyzy.
- Rzadko kogo stać na inwestycję rzędu kilkuset tysięcy bez zaciągnięcia kredytu, a banki nie mają żadnej specjalnej oferty dla firm franczyzowych, choć na zachodzie jest to standard - tłumaczy Michał Wiśniewski, dyrektor ds. analiz w spółce PROFIT system. Inwestycja we franczyzową stację to 5-5 mln zł, licząc zakup gruntu, wybudowanie budynków i zakup niezbędnych urządzeń.
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...