Niepewna Biedronka
Jeronimo Martins ma kłopoty przyznało kierownictwo koncernu
Dziennik Prawo i Gospodarka poinformował, że portugalski producent żywności i właściciel sieci supermarketów Jeronimo Martins znalazł się w kłopotach. Firma jest obecna w Polsce za pośrednictwem sieci sklepów Biedronka, Eurocash i Jumbo. W 2000 r. wartość sprzedaży Biedronki wzrosła o 30 proc. i prezes Alexandre Soares dos Santos wyrażał swoje zadowolenie tym wynikiem. Obecna sytuacja finansowa może zaszkodzić polskim i brazylijskim przedsięwzięciom Jeronimo Martins - przyznało kierownictwo w specjalnym oświadczeniu.
Oba rynki stanowiły dla niego nadzieję na znaczne zwiększenie opłacalności w przyszłości. Przedstawiciele firmy z lizbońskiej centrali nie chcieli dla Prawa i Gospodarki komentować sytuacji, a polski rzecznik firmy Małgorzata Spychała nie była w stanie tego wczoraj zrobić, bo Portugalczycy jeszcze nie konsultowali się ze swoim oddziałem w Polsce. Firma poinformowała o stratach w wysokości 63,9 mln euro, poniesionych w zeszłym roku. W 1999 r. Jeronimo Martins był jeszcze na plusie - zarobił 24,9 mln. Portugalczykom nie udało się przedłużyć współpracy z Royal Ahold NV, ani znaleźć innego partnera. Teraz planują uzyskać 300 mln euro dzięki emisji akcji. Jednak nawet to nie pozwoli im odkupić od Royal Ahold pakietu 49 proc. akcji swojej portugalskiej sieci sklepów, do czego mają prawo. Jednak najważniejszym dla firmy wydarzeniem jest zapowiedź restrukturyzacji. Jeronimo Martins ma podzielić się na dwa osobne przedsiębiorstwa. W skład jednego wejdą sieci sklepów, drugi zajmie się produkcją żywności i produktów higieny osobistej (np. mydła dove i lux).
Więcej: Prawo i Gospodarka, Marcin Drob, 31 kwietnia 2001
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej