Artman planuje ambitnie
4,5 mln zł zysku chce mieć w tym roku krakowski Artman. To mniej, niż spółka pierwotnie obiecywała inwestorom na 2004 r., ale wielokrotnie więcej, niż rzeczywiście dla nich zarobiła.
Spółka Artman dąży do wypracowania w ciągu trzech najbliższych lat rentowoności na poziomie średniej dla branży (handel odzieżą), czyli 8-9%. Tegoroczna rentowność netto przedsiębiorstwa szacowana jest na niespełna 3,5%.
- Szacunki są ostrożne, bezpieczne - powiedział "Parkietowi" Grzegorz Koterwa, dyrektor finansowy przedsiębiorstwa.
Podstawą prognoz jest założenie, że rozwój sieci sprzedaży detalicznej (salony House) w Polsce i poza jej granicami będzie postępować zgodnie z oczekiwaniami.
Firma ma w kraju 32 sklepy własne i 38 działających na zasadzie franczyzy. Za granicą działają dwie placówki.
- W tym roku chcemy powiększyć sieć krajową o 8 salonów własnych i 11 franczyzowych. Pięć placówek uruchomimy za granicą. Powstaną szybko, jeszcze w I półroczu. To nie jest przedsięwzięcie kapitałochłonne, ponieważ będą działać na zasadzie franczyzy - wyjaśnia G. Koterwa.
Większa sprzedaż, w tym także eksport, ma być motorem poprawy wyników.
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...