Dziesiątki nowych lokali oplotą Polskę
Walczące o prymat w branży sieci Coffeeheaven, Tchibo i Nestle w 2004 r. zwiększyły obroty o blisko 40 proc. I nie zamierzają zwalniać tempa.
Nowoczesne bary kawowe, oferujące oprócz kawy także kanapki oraz ciastka, są najszybciej rosnącym segmentem branży gastronomicznej w Polsce. Ich obroty zwiększają się rocznie w tempie 35 proc.
Trzech konkurentów
O pierwsze miejsce w tym biznesie rywalizują brytyjska firma Coffeeheaven International, niemiecka grupa Tchibo oraz międzynarodowy koncern Nestle. W walce o pierwsze miejsce weźmie teź udział sieć Nescafe, rozwijana na zasadzie franczyzy przez koncern Nestle. Jej obroty w 2004 r. także wzrosły o blisko 40 proc., m.in. dzięki otwarciu siedmiu nowych kawiarni.
- W sieci mamy ich już 20. Do końca roku powinno powstać 10 kolejnych. W ciągu najbliższych lat ich liczba powinna się zwiększyć do 50-60 - powiedział gazecie "Puls Biznesu" Radosław Drabik z Nestle Polska.
Liczbę nowoczesnych barów kawowych w Polsce szacuje się obecnie na 300, w tym około 100 należy do sieci.
Warto dodać, że amerykański potentant w branży barów kawowych - Starbucks - ogłosił niedawno plany ekspansji w naszym regionie. Nie wiadomo jednak, czy wejdzie do Polski. Na pierwszy ogień wziął wielki rynek rosyjski.
Więcej: "Puls Biznesu", 28 lutego, 2005 r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...