Złoty Indyk ruszy jesienią
Pierwszy lokal gastronomiczny Indykpolu będzie otwarty najpóźniej we wrześniu. Konkurenci nie zamierzają jednak oddawać pola.
Eksperci są zgodni, że polski rynek gastronomiczny, którego wartość przekracza już 16 mld zł. rocznie, ma przed sobą duży potencjał wzrostu. Nic dziwnego więc, że ostatnio obserwujemy na nim wzmożoną aktywność starych i nowych graczy. Do gastronomicznego debiutu od pewnego czasu, w wielkiej tajemnicy, przygotowuje się m.in. giełdowy Indykpol.
– Pilotażowa restauracja powstanie prawdopodobnie w Warszawie. Dokładnej daty nie ma, ale nastąpi to nie później niż we wrześniu – mówi gazecie "Puls Biznesu" Krystyna Szczepkowska, rzecznik Indykpolu. Spółka nie ujawnia szczegółów. Wiadomo tylko, że chodzi o restaurację typu grill & fast food. Do tego celu powołała w lutym spółkę Złoty Indyk. Indykpol nie wyklucza, że rozwinie projekt na szerszą skalę, jeśli pilotażowy lokal zyska uznanie konsumentów. Podobnie ma być w przypadku giełdowej spółki Wilbo, rozwijającej sieć rybnych Pesca Barów, która otworzyła próbny lokal w styczniu 2004 r.
– Wkrótce uruchomimy piąty, ostatni już pilotażowy, lokal w Krakowie. Po zakończeniu okresu próbnego zdecydujemy, co dalej – mówi gazecie "Puls Biznesu" Marzena Chrostowska z Wilbo. Dodaje, że nie brakuje chętnych do prowadzenia Pesca Barów na zasadzie franczyzy.
Głównym konkurentem Złotego Indyka może być jednak notowana na CeTO spółka Sfinks Polska, prowadząca 67 restauracji. – Wkrótce uruchomimy kolejne 15-20 lokali. Segment, w którym działami (casual dining), mieści się pomiędzy fast foodem a ekskluzywnymi restauracjami, powinien dynamicznie rosnąć – mówi gazecie "Puls Biznesu" Michał Hertel, rzecznik sieci. O spory kawałek tego rynku powalczy też, szykujący się do debiutu na GPW, AmRest prowadzący sieci Pizza Hut oraz KFC.
Źródło: "Puls Biznesu", 11 kwietnia 2005Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...