Spór wokół dżinsów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Dziennik Prawo i Gospodarka podał informację, że już dwa i pół roku trwa spór prawny między siecią supermarketów Tesco, a producentem dżinsów Levi Strauss. Wczoraj w tej sprawie opinię wydał Europejski Trybunał Sprawiedliwości. Obie firmy natychmiast uznały go za swój sukces. Brytyjczycy kupują spodnie tanio w USA, zamiast drożej w Unii Europejskiej. Według Tesco klient kupujący parę dżinsów w jego sklepach może wydać 30 funtów mniej niż gdyby wybrał autoryzowanego dealera producenta. Levi Strauss uważa, że praktyka Tesco psuje mu renomę i rynek. Amerykanie próbowali dochodzić swoich praw najpierw przed sądem brytyjskim, a później europejskim.

Wczoraj w swojej opinii prawnej doradca Europejskiego Trybunał pani Christine Stix-Hackl napisała, że sprawę powinny rozpatrzyć sądy brytyjskie. Według niej powinny również wziąć pod uwagę prawa handlowców. Statystyki pokazują, że werdykty trybunału zazwyczaj potwierdzają wcześniejszą opinię prawną. Tym razem jednak nie ma zgody w jej interpretacji. Tak długo jak nie naruszamy produktu, ani znaku handlowego, możemy handlować wszelkimi towarami - tak brzmi interpretacja Tesco. Inaczej rozumie ją Levi Strauss: Opinia oznacza, że właściciel znaku handlowego ma prawo nad systemem dystrybucji i importem. Ostateczną decyzję w tej sprawie Europejski Trybunał Sprawiedliwości powinien podjąć w lecie tego roku.

Dziennik Prawo i Gospodarka przypomniał, że Tesco jest liderem wśród brytyjskich sieci handlowych. Jest również obecne w Polsce. Niedawno ogłosiło nową strategię polegającą na agresywnej ekspansji głównie w Azji i Europie Środkowej.

Więcej: Prawo i Gospodarka, Marcin Droba, 6 kwietnia 2001, s.4

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €