Poczta kontra pośrednicy
Urzędy pocztowe próbowały zabronić pośrednikom przyjmowania abonamentu za RTV. Interweniowała KRRiT.
Z szacunków Izby Gospodarczej Pośredników Finansowych wynika, że do 2007 r. niezależni pośrednicy przejmą 25 proc. rynku drobnych płatności, co oznacza, że przez ich okienka będzie rozliczanych około 150 mln rachunków rocznie. Tymczasem tylko z tytułu abonamentu na konto telewizji wpływa co roku ponad 500 mln zł. Nic więc dziwnego, że Poczta Polska, przez którą przechodzi większość rozliczeń, protestuje przeciwko pojawieniu się konkurencji.
Nie ustąpili łatwo
- Tylko jednostki Poczty Polskiej i wyznaczone banki mogą przyjmować opłaty abonamentowe RTV na dowodach wpłaty znajdujących się w książeczkach opłat radiofonicznych - wyjaśnia gazecie "Puls Biznesu" Eugeniusz Reducha, zastępca dyrektora Rejonowego Urzędu Poczty w Białymstoku.
Pismo w tej sprawie rozesłał do działających na tamtym rynku firm pośrednictwa finansowego (m.in. Polska Agencja Finansowa, Punkty Finansowe Mieszko), domagając się natychmiastowego zaprzestania przyjmowania wpłat abonamentowych. Jako podstawę prawną podał rozporządzenie ministra łączności.
Rada usprawiedliwia
- Nie zgadzamy się ze stanowiskiem Poczty Polskiej. Wystąpiliśmy do KRRiT o opinię w tej sprawie - mówi Paweł Majewski, dyrektor generalny PF Mieszko, firmy zajmującej się masowymi płatnościami.
Jacek Kuffel, dyrektor departamentu ekonomicznego KRRiT usprawiedliwia urzędy pocztowe, twierdząc, że starają się zabronić pośrednikom pobierania abonamentu, ponieważ niekiedy przyjmują oni inne stawki opłat, źle naliczają odsetki za zwłokę, nieprawidłowo podają dane abonenta.
Więcej: "Puls Biznesu", 18 kwietnia, 2005 r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...