Poczta kontra pośrednicy

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Z szacunków Izby Gospodarczej Pośredników Finansowych wynika, że do 2007 r. niezależni pośrednicy przejmą 25 proc. rynku drobnych płatności, co oznacza, że przez ich okienka będzie rozliczanych około 150 mln rachunków rocznie. Tymczasem tylko z tytułu abonamentu na konto telewizji wpływa co roku ponad 500 mln zł. Nic więc dziwnego, że Poczta Polska, przez którą przechodzi większość rozliczeń, protestuje przeciwko pojawieniu się konkurencji.

Nie ustąpili łatwo

- Tylko jednostki Poczty Polskiej i wyznaczone banki mogą przyjmować opłaty abonamentowe RTV na dowodach wpłaty znajdujących się w książeczkach opłat radiofonicznych - wyjaśnia gazecie "Puls Biznesu" Eugeniusz Reducha, zastępca dyrektora Rejonowego Urzędu Poczty w Białymstoku.

Pismo w tej sprawie rozesłał do działających na tamtym rynku firm pośrednictwa finansowego (m.in. Polska Agencja Finansowa, Punkty Finansowe Mieszko), domagając się natychmiastowego zaprzestania przyjmowania wpłat abonamentowych. Jako podstawę prawną podał rozporządzenie ministra łączności.

Rada usprawiedliwia

- Nie zgadzamy się ze stanowiskiem Poczty Polskiej. Wystąpiliśmy do KRRiT o opinię w tej sprawie - mówi Paweł Majewski, dyrektor generalny PF Mieszko, firmy zajmującej się masowymi płatnościami.

Jacek Kuffel, dyrektor departamentu ekonomicznego KRRiT usprawiedliwia urzędy pocztowe, twierdząc, że starają się zabronić pośrednikom pobierania abonamentu, ponieważ niekiedy przyjmują oni inne stawki opłat, źle naliczają odsetki za zwłokę, nieprawidłowo podają dane abonenta.

Więcej: "Puls Biznesu", 18 kwietnia, 2005 r.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €