Operatorzy tworzą Izbę
23 kwietnia 6 firm operatorskich utworzyło Izbę Gospodarczą Przedsiębiorstw Finansowych
Izbę powołało 6 firm: PF Mieszko, Dolnośląska Agencja Finansowa Elixir, Agencja pośrednictwa finansowego Skarbonka, Prosspol, Płatnik, . W sieciach tych operatorów jest zrzeszone kilkanaście procent punktów agencyjnych przyjmujących opłaty.
Marka | Liczba punktów |
---|---|
Agencje PKO BP | 2200 |
PF Mieszko | 250 |
Polska Agencja Finansowa | 225 |
Agencja Finansowa Grosik | 180 |
Dolnośląska Agencja Finansowa Elixir | 130 |
125 | |
Agencja pośrednictwa finansowego Skarbonka | 120 |
Prosspol | 100 |
Płatnik | 85 |
Eurokasa | 35 |
Pozostali | 600 |
Żródło: firmy
Najważniejsze jest bezpieczeństwo klientów
Zdaniem założycieli IGPF, rynek został zdominowany przez dwa typy firm:
- Firmy operatorskie, które tworzą sieć punktów kasowych pod ich szyldem, za których działanie biorą odpowiedzialność. Firmy te wypracowały procedury, które mają zapewnić bezpieczeństwo klientów.
- Firmy szkoleniowe, które sprzedają oprogramowanie i pomysł jak prowadzić punkt przyjmowania opłat. Nie biorą one odpowiedzialności za późniejszą obsługę klientów.
Część punktów przyjmowania opłat, które powstały w wyniku działania firm szkoleniowych nie radzi sobie na rynku, a nawet media donoszą o malwersacjach przez nich dokonywanych.
Założyciele izby uważają, że takie przypadki zmniejszają zaufanie do całej branży. Dlatego zdecydowały się powołać IGPF, która będzie dbała o jak najwyższy standard działania punktów należących do sieci jej członków. Firmy operatorskie przystępując do izby muszą się zgodzić na nadrzędność organów IGPF, muszą wdrożyć i zezwolić na funkcjonowanie mechanizmów kontrolnych, które będą zabezpieczały interesy ich agentów i klientów. Założyciele izby planują także powołać fundusz gwarancyjny, z którego będzie można realizować płatności w przypadku kłopotów jednego z jej członków.
- Wierzymy, że działalność Izby Gospodarczej Przedsiębiorstw Finansowych doprowadzi do zwiększenia bezpieczeństwa klientów korzystających z usług takich placówek i jednocześnie zapewni poczucie bezpieczeństwa oraz równych warunków konkurencji podmiotom gospodarczym, które już zainwestowały bądź zamierzają zainwestować swoje pieniądze w tą formę działalności – uważa Mariusz Kloc z EuroKasy, jeden z inicjatorów powstania IGPF.
Info: IGPF
ZOBACZ W KATALOGU
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...