Orlen liczy na utrzymanie udziału w rynku detalicznym

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Wojciech Heydel, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej PKN przyznał w wywiadzie zamieszczonym w Money.pl, że po pierwszym kwartale 2005 roku udział w rynku sprzedaży detalicznej Orlenu zmniejszył się do ok. 27%. Ostatnio spółka podawała, że udział PKN Orlen w rynku detalicznym spadł w 2004 roku do 28,6% z 35,4% rok wcześniej, podczas gdy udział zachodnich koncernów wzrastał – do 29% z 24%.Główną przyczyną spadku udziału w rynku był brak realizacji planów inwestycyjnych.

Wojciech Heydel powiedział też, że zatrzymanie spadku udziału w rynku będzie możliwe po wdrożeniu strategii, która przewiduje w perspektywie do 2009 roku osiągnięcie 30% udziału. Według niego pierwsze efekty powinny pojawić się w związku z otwarciem ok. 30 nowych stacji, pod nową marką w tzw. segmencie ekonomicznym, na początku czwartego kwartału 2005 roku.

Na zwiększanie sieci stacji benzynowych PKN przeznaczy średniorocznie ok. 390 mln zł, tak by w 2009 roku osiągnąć 30% udziału w rynku.

Źródło: Money.pl

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €