Szyld i ulotka, czyli twarz twojej firmy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O tym jak ważna jest oprawa graficzna w biznesie, świadczy historia Katarzyny Sterczewskiej ze Zgierza, założycielki firmy .
- Zaczęło się od projektu graficznego fotela pucybuta. Dopiero do niego dopisałam całą otoczkę biznesową - mówi właścicielka firmy zarządzającej dziś ośmioma punktami czyszczenia butów i galanterii skórzanej w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Łodzi.

Czasem kompromis

Graficy i specjaliści od reklamy podkreślają, że dobry szyld i firmowa ulotka muszą stanowić część tzw. identyfikacji wizualnej firmy. W uproszczeniu oznacza to, że logo, nazwę firmy oraz jej czcionkę i barwy z łatwością można umieścić nie tylko na szyldzie czy ulotce, ale również na opakowaniach, wizytówkach, fakturach i gadżetach lub ubraniach firmowych.

Trzeba to wziąć pod uwagę, zlecając projekt grafikowi. Np. logo firmy a-Petit identycznie wygląda na szyldach, ulotkach i papierze, w który bar zawija swoje kanapki.
- To ważne, bo ludzie po zjedzeniu kanapki czasem rzucają papier prosto na chodnik. A nawet to jest jakąś formą reklamy dla naszej firmy - powiedział "Mojemu Biznesowi" Dariusz Grabowski, prezes firmy a-Petit.

Więcej: Vadim Makarenko, "Mój Biznes" dodatek do GW, 31 maja, 2005 r.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €