Nowy partner dla McDonald’s
To było jedno z największych i najdłużej trwających wspólnych przedsięwzięć marketingowych. Umowa McDonald’sa z wytwórnią Disney’a wygasa w przyszłym roku. Jest już kilku chętnych na posadę po Myszce Miki.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Twórca sieci McDonald’s Ray Crock miał apetyt na Disneylandy już pod koniec lat 50. Jednak koncern dostał swój kąsek dopiero w 1996 roku podpisując dziesięcioletni kontrakt marketingowy z wytwórnią Walta Disney’a. Przez te lata w restauracjach McDonald’s dzieci bawiły się Disney’owskimi zabawkami dołączanymi do zestawów Happy Meal, a logo McDonald’sa towarzyszyło wszystkim produkcjom wytwórni.
Czasy hegemonii Disney’a dawno jednak minęły, a serca dzieci z całego świata podbijają dziś animowane gwiazdy z różnych wytwórni. Są wśród nich "Shrek" - dzieło DreamWorks SKG czy najnowsza produkcja Twentieth Century Fox – "Roboty". Bardzo możliwe, że Disney sam wychował sobie konkurenta – Pixar. Obie firmy wyprodukowały wspólnie wiele kinowych hitów (produkował Pixar, a Disney zajmował się dystrybucją), między innymi "Toy Story", "Potwory i Spółka", "Gdzie jest Nemo" czy "Iniemamocni". Teraz jednak Disney idzie w odstawkę, a jednym z kandydatów na nowego partnera sieci McDonald’s jest właśnie Pixar.
Finał może jednak okazać się niespodzianką, bowiem, według nieoficjalnych źródeł Will Street Journal, McDonald’s rozważa współpracę z kilkoma wytwórniami. Jeśli tak się stanie, szanse na równie wielki kontrakt marketingowy jak ten z Disney’em, są raczej niewielkie.
Źródło: The Wall Street Journal
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...