Zakup masterfranczyzy od zagranicznego franczyzodawcy
Co powinien wziąć pod uwagę franczyzobiorca rozważający zakup masterfranczyzy? Czy musi dysponować doświadczeniem we franchisingu?
Do najważniejszych kwestii, które musi rozważyć przyszły masterbiorca należą między innymi:
- Doświadczenie franczyzodawcy we franchisingu międzynarodowym – czy podpisał już jakieś umowy?
- Zaangażowanie franczyzodawcy w proces przekazywania masterfranczyzy – wstępne szkolenia nie wystarczą
- Dopuszczalność (prawna, gospodarcza i kulturowa) produktów i usług w kraju, w którym zamierza działać masterbiorca – która ze stron zajmie się badaniem rynku?
- Dopuszczalność znaków handlowych
- Wyłączność terytorialna – cały kraj czy tylko jego część?
Te i wiele innych kwestii omówiono w artykule „Acquiring a Master Franchise”; w International Journal of Franchising Law (Volume 3, Issue 1, 2005) - dostępny w księgarni.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej