Nie boimy się Chin, ale jesteśmy czujni
- mówi Piotr Pęszyński kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży marki DERRI.
Chińczycy podbili już Amerykę, teraz podbijają Europę - Czy import taniej odzieży i obuwia z Chin może zagrozić polskiemu rynkowi?
Z pewnością tak. Produkcja w krajach południowo-wschodniej Azji jest dla odbiorców w Polsce i innych krajach europejskich relatywnie tania. Wysokie koszty pracy na rynku krajowym powodują, że coraz więcej firm zleca produkcję w Chinach lub w Wietnamie, a wzornictwo zapewniają projektanci znający potrzeby lokalnych odbiorców. Szybkie tempo wzrostu gospodarki chińskiej w ostatnim czasie daje podstawy, by w najbliższych latach spodziewać się dużego postępu technologicznego i co za tym idzie poprawy jakości chińskich towarów.
Czy ta sytuacja może mieć wpływ na działalność DERRI - czy firmy z Państwa segmentu również czują się zagrożone?
Oferta DERRI – ekskluzywne kożuchy, skórzana odzież i futra – kierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Obecnie azjatyckie garbarnie nie są w stanie wytworzyć produktu konkurencyjnego zarówno pod względem technologicznym jak i wzorniczym. Wynika to również z braku dobrego jakościowo surowca, który nadawałby się do produkcji odzieży w azjatyckich warunkach klimatycznych. Nie znaczy to jednak, że problem nas nie dotyczy – już teraz odczuwamy dużą konkurencję ze strony towarów pochodzenia chińskiego w segmencie galanterii skórzanej.
W jaki sposób producenci mogą bronić się przed zalewem tanich chińskich produktów? Jakie rozwiązania systemowe należałoby wprowadzić?
W moim przekonaniu nie udało się stworzyć skutecznej bariery przed tanim importem z krajów azjatyckich. Jego opłacalność jest na tyle duża, że importerom opłaca się podejmować ryzyko zaniżania i tak już niskich cen, aby zmniejszyć należności celne. Aby temu zapobiec polscy producenci odzieżowi powinni, bazując na wizerunku swoich marek, tworzyć nowe oryginalne, atrakcyjne dla swoich klientów kolekcje. Ich przewaga nad importem z Chin, polega na możliwości szybkiej reakcji na zmieniające się trendy. Dopóki jednak ogromne obciążenia fiskalne i wysokie koszty pracy będą stanowić większą część ceny produktu, trudno będzie im konkurować z tanim importem.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

