Nie boimy się Chin, ale jesteśmy czujni

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Chińczycy podbili już Amerykę, teraz podbijają Europę - Czy import taniej odzieży i obuwia z Chin może zagrozić polskiemu rynkowi?
Z pewnością tak. Produkcja w krajach południowo-wschodniej Azji jest dla odbiorców w Polsce i innych krajach europejskich relatywnie tania. Wysokie koszty pracy na rynku krajowym powodują, że coraz więcej firm zleca produkcję w Chinach lub w Wietnamie, a wzornictwo zapewniają projektanci znający potrzeby lokalnych odbiorców. Szybkie tempo wzrostu gospodarki chińskiej w ostatnim czasie daje podstawy, by w najbliższych latach spodziewać się dużego postępu technologicznego i co za tym idzie poprawy jakości chińskich towarów.

Czy ta sytuacja może mieć wpływ na działalność DERRI - czy firmy z Państwa segmentu również czują się zagrożone?
Oferta DERRI – ekskluzywne kożuchy, skórzana odzież i futra – kierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Obecnie azjatyckie garbarnie nie są w stanie wytworzyć produktu konkurencyjnego zarówno pod względem technologicznym jak i wzorniczym. Wynika to również z braku dobrego jakościowo surowca, który nadawałby się do produkcji odzieży w azjatyckich warunkach klimatycznych. Nie znaczy to jednak, że problem nas nie dotyczy – już teraz odczuwamy dużą konkurencję ze strony towarów pochodzenia chińskiego w segmencie galanterii skórzanej.

W jaki sposób producenci mogą bronić się przed zalewem tanich chińskich produktów? Jakie rozwiązania systemowe należałoby wprowadzić?
W moim przekonaniu nie udało się stworzyć skutecznej bariery przed tanim importem z krajów azjatyckich. Jego opłacalność jest na tyle duża, że importerom opłaca się podejmować ryzyko zaniżania i tak już niskich cen, aby zmniejszyć należności celne. Aby temu zapobiec polscy producenci odzieżowi powinni, bazując na wizerunku swoich marek, tworzyć nowe oryginalne, atrakcyjne dla swoich klientów kolekcje. Ich przewaga nad importem z Chin, polega na możliwości szybkiej reakcji na zmieniające się trendy. Dopóki jednak ogromne obciążenia fiskalne i wysokie koszty pracy będą stanowić większą część ceny produktu, trudno będzie im konkurować z tanim importem.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €