Niepieski biznes
Franchising w Wielkiej Brytanii rozwija się zgodnie z trendami gospodarczymi i społecznymi. Najlepszym tego dowodem jest dynamiczny rozwój sieci oferujących usługi dla zwierząt.
Brytyjczycy z roku na rok wydają coraz więcej pieniędzy na swoje zwierzaki. W królestwie już dawno stały się one członkami rodzin, a ich stan posiadania nie ogranicza się do własnej miski. Mają one swoich trenerów, fryzjerów i stałych opiekunów – po prostu nianie. Rynek błyskawicznie zareagował na ten trend – powstały dziesiątki firm świadczących usługi dla zwierząt. Nie trzeba było długo czekać, aż niektóre z nich zaoferują sprzedaż licencji.
Dziś Wielka Brytania ma już kilka prężnie działających sieci franczyzowych świadczących usługi dla psów, kotów i innych domowych zwierząt. Jednym z najlepiej rozwiniętych systemów w tej branży jest Petpals. Firma powstała w 2000 roku w Hampshire, dziś posiada 25 franczyzobiorców w całym kraju. Petpals oferuje usługi „petsitting” – opiekę nad zwierzakiem w domu właściciela, dokarmianie podczas nieobecności pana, wyprowadzanie psa na spacer, „pet-taxi” - transport zwierząt itp. Inne sieci franczyzowe z branży oferują dowóz karmy dla zwierząt, kąpanie, strzyżenie i pielęgnację oraz szkolenia.
- Franchising w Wielkiej Brytanii jest już dojrzałym sektorem gospodarki i bardzo szybko reaguje na wszelkie trendy społeczno-gospodarcze – wyjaśnia Marcin Kaleta z firmy konsultingowej PROFIT system. – Polska franczyza jeszcze nie osiągnęła tego poziomu, ale jej rozwój nabiera tempa. Mamy jeszcze wiele nisz do odkrycia, a każda z nich to czyjaś szansa na dobry biznes – dodaje.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


