Polski e-handel: Jeszcze daleko od eldorado
W Polsce działa około tysiąca sklepów internetowych. Są to głównie maleńkie przedsiębiorstwa, z których co drugie istnieje w sieci krócej niż rok. Jednak rynek e-handlu szybko rośnie i prawie wszyscy właściciele e-sklepów wierzą w dobrą przyszłość.
Taki obraz polskiego detalicznego e-handlu ukazuje raport na temat rynku e-commerce przygotowany przez portal finansowy Money.pl, m.in. na podstawie sondaży przeprowadzonych w maju tego roku przez firmę badawczą Gemius.
Według raportu kondycja polskiego handlu elektronicznego jest coraz lepsza. Wartość obrotów na tym rynku w ciągu ostatnich czterech lat rośnie w tempie średnio 171 proc. rocznie. Raport przytacza szacunki firmy eCard (rozliczającej transakcje internetowe opłacane kartami płatniczymi), wedle których łączne obroty sklepów działających w polskim internecie osiągnęły w zeszłym roku poziom prawie miliarda złotych (nie licząc handlu na e-aukcjach). Jest to jeden z najszybciej rozwijających się oraz najbardziej perspektywicznych rynków w Polsce.Więcej: Gazeta Wyborcza, 10 lipca 2005.
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...