Lubimy robić tanie zakupy
Polacy, a nie są w tym odosobnieni, chętnie kupują tanie towary. Niektórzy - emeryci, bezrobotni - bo muszą. Inni, bo lubią wypatrywać okazji. Rynek natychmiast zauważył tę potrzebę.
Spodnie Max Mara, bluzka Benettona za 2 zł? Tak. Oczywiście, nie nowe, ale w stoisku z używaną odzieżą. W bardzo dobrym stanie, po wypraniu i wyprasowaniu wyglądają bez zarzutu. Takich okazji szukają osoby lubiące kupić coś atrakcyjnego za małe pieniądze.
Dowodem na to, że tanie ciuchy mają powodzenie, jest lawinowy rozwój w ostatnich latach, tzw. ciucholandów, lumpeksów, second-handów, czyli sklepów z odzieżą używaną.
- Ludzie biedni to nadal znacząca część naszych klientów - przyznaje ekspedientka ze sklepu Delive na warszawskim Mokotowie. Widzę ubogie emerytki, rencistki, rodziny wielodzietne, które kupują tu z konieczności ekonomicznej. Ale co najmniej połowa kupujących to osoby, które lubią "zapolować" na coś taniego i interesującego, zwłaszcza, że trafiają się egzemplarze ze znanych domów mody.
- Moja rodzina śmieje się, że jestem uzależniona od ciucholandów - powiedziała "Rzeczpospolitej" emerytowana nauczycielka Anna Małek. Rzeczywiście zaglądam tu często. To wciąga, coś w rodzaju hazardu. Zapłacę 2 czy 5 zł za bluzkę, albo 60 gr za apaszkę, mogę to włożyć raz czy dwa. Za kilka złotych kupuję trykotowe bluzki na działkę.
Na rynku istnieje nawet sieć franczyzowych sklepów z używaną odzieżą o nazwie Gwoździej. Sieć posiada 15 sklepów własnych i 14 franczyzowych.
Aby zostać franczyzobiorcą sieci, należy posiadać kapitał w wysokości 8-25 tys. zł. Ostateczna kwota inwestycji jest uzależniona od wielkości sklepu. Oprócz tego trzeba dysponować lokalem o powierzchni od 100 do 500 m2 w miejscowości zamieszkałej przez ponad 20 tys. mieszkańców. Opłata wstępna wynosi 2 tys. zł. Sieć pobiera również opłaty miesięczne w wysokości 1 tys. zł od sklepu. Jeżeli franczyzobiorca posiada więcej niż 2 sklepy, wówczas za kolejne płaci 500 zł miesięcznie. Przedstawiciele sieci twierdzą, że inwestycja zwraca się już nawet po 3 miesiącach. Biorcy licencji to potwierdzają.
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...