Franczyza rośnie w siłę
Przybywa barów, pubów i restauracji. Większość nowych należy do gastronomicznych sieci franczyzowych. Od początku roku pojawiło się ich kilkanaście.
Od 2-3 lat mamy do czynienia z rozwojem sieci franczyzowych - według danych PROFIT system w 2004 roku było ich 21, o 7 więcej niż rok wcześniej.
- Od początku 2005 roku na rynku pojawiło się kilkanaście nowych sieci franczyzowych, w tym kilka zagranicznych. Dominują fast foody i prosta gastronomia, ale pojawiają się sieci barów oferujących szybkie i typowo polskie potrawy, np. pierogi czy naleśniki. Wielu właścicieli pizzerii także myśli o rozwoju sieci na zasadzie franczyzy - mówi Andrzej Krawczyk, dyrektor działa franchisingu PROFIT system.
Polski rynek gastronomiczny po latach stagnacji znów się rozwija. Przybywa zarówno punktów całorocznych, jak i sezonowych. Według raportu Gfk Polonia w 2004 roku na polskim rynku działało ok. 56 tys. punktów gastronomicznych. Z tego 44 tys. prowadziło sprzedaż całoroczną, a ok. 9-14 tys. sezonową. Wartość rynku wzrosła w 2004 roku aż o ok. 10 proc, ale obroty branży – szacowane na 16,5 mld zł – są niewielkie w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej, takimi jak Francja, Niemcy czy Czechy. W strukturze dominują puby (8,3 tys.), a ponad 12 proc. rynku w Polsce należy do restauracji (6,5 tys., nie licząc 1,1 tys. restauracji hotelowych). Około 10-proc. udział w rynku mają fast foody (ponad 7 tys.), ale największy udział mają duże międzynarodowe sieci: McDonald’s, Pizza Hut/KFC i Telepizza. Szybko rozwijają się także polskie sieci restauracyjne m.in. Pizza Dominium i Mr Hamburger.
Więcej: Anita Skiba, Gazeta Prawna, 10 sierpnia 2005.
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...