Jak wybrać biznes dla siebie
"Jak wybrać biznes dla siebie" ma formę przystępnego poradnika odpowiadającego na większość pytań zadawanych przez osoby rozważające otwarcie własnego biznesu na licencji.
Z książki można dowiedzieć się m.in. jakie wymagania mają franczyzodawcy wobec kandydatów na biorców licencji, jakich informacji należy żądać od dawcy licencji, aby uprawdopodobnić sukces swojej firmy, a także jakich zapisów w umowie franczyzowej trzeba się wystrzegać, a które są korzystne. Poradnik autorstwa prof. Martina Mendelsohna jest od lat najpopularniejszą pozycją na świecie dotyczącą franczyzy.
Rozdział I
Franchising — co to jest?
W rozdziale pierwszym Martin Mendelsohn wyjaśnia czym jest franczyza i jakie są jej rodzaje, a także opisuje na czym polega współpraca między franczyzodawcą a franczyzobiorcą.
Rozdział II
Jak rozpoznać sprzedaż piramidalną?
Sprzedaż piramidalna lub wielopoziomowe struktury marketingowe nie są systemami franczyzowymi. Autor opisuje jak odróżnić franczyzę od innych systemów i na co należy zwracać uwagę, aby nie zostać oszukanym.
Rozdział III
Czym różni się franchising od innych typów biznesów?
W rozdziale opisane zostały różnice między prowadzeniem biznesu na licencji, a własną działalnością gospodarczą.
Rozdział IV
Ocena cech, które powinieneś posiadać, aby zostać franczyzobiorcą
Martin Mendelsohn wymienia cechy, które powinna posiadać osoba prowadząca firmę zrzeszoną w sieci oraz uzasadnia dlaczego ich posiadanie jest istotne.
Rozdział V
Wady i zalety franchisingu
Autor przedstawia wady i zalety przynależności do sieci franczyzowej.
Rozdział VI
Kroki niezbędne przy ocenie twojego franczyzodawcy
Ocena franczyzodawcy jest bardzo istotną częścią procesu podejmowania decyzji czy zaangażować się we franczyzę, a jeśli tak, to którą ofertę wybrać. Martin Mendelsohn opisuje na co należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu franczyzowego.
Rozdział VII
Ocena propozycji franczyzowej
W rozdziale wymienione są pytania, które należy zadać franczyzodawcy. Przeanalizowanie odpowiedzi może uchronić franczyzobiorcę przed podjęciem współpracy np. z nieuczciwym dawcą licencji.
Rozdział VIII
Umowa franczyzowa
Umowa franczyzowa to dokument, w którym zapisana jest cała transakcja między franczyzobiorcą a franczyzodawcą. Musi dokładnie odzwierciedlać złożone obietnice i musi być uczciwa, a także zapewniać franczyzodawcy odpowiednią kontrolę w celu utrzymania spójności systemu. W tym rozdziale Martin Mendelsohn wymienia jakie elementy powinna zawierać dobrze skonstruowana umowa franczyzowa.
Rozdział IX
Pozyskiwanie funduszy na zakup licencji franczyzowej
Jako przyszły franczyzobiorca będziesz chciał wiedzieć, ile pieniędzy i od kogo będziesz w stanie pożyczyć, aby sfinansować zakup licencji franczyzowej, utworzyć firmę oraz pokryć koszty otwarcia placówki. Autor wskazuje instytucje, w których franczyzobiorca może strać się o pożyczkę na rozwinięcie własnego biznesu w ramach sieci franczyzowej.
Rozdział X
Podsumowanie
W podsumowaniu Martin Mendelsohn wymienia wszystkie czynniki, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu franczyzowego.
Światowy bestseller tylko u nas
Poradnik "Jak wybrać biznes dla siebie jest dostępny wyłącznie w księgarni portalu: franchising.pl/ksiegarnia.
Sponsorzy wydania

Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

