Najpierw marka, później giełda

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zarządzana przez warszawską firmę FJ Marketing Concept sieć osiedlowych sklepów spożywczych FJ liczy już 215 placówek. Ich łączne obroty w 2004 r. sięgnęły 860 mln zł. A to dopiero początek.

Ofensywa reklamowa

- W 2006 r. chcemy powołać spółkę akcyjną o nazwie Ogólnopolska Sieć Handlowa FJ, w której udziały obejmą właściciele sklepów należących do naszej sieci. Wtedy też zaczniemy przygotowania do wprowadzenia jej na giełdę - powiedział gazecie "Puls Biznesu" Ryszard Olkowski, założyciel i prezes sieci FJ.

Pierwszy etap kampanii już się zaczął. Do końca października wszystkie sklepy sieci mają być opatrzone neonami z nowym logo. Mają też zyskać jednolity wygląd wnętrza. Jeszcze w tym roku rozpocznie się akcja reklamowa w telewizji i na billbordach.

Miliardy na celowniku

Oprócz wylansowania marki FJ wśród konsumentów kampania reklamowa przed debiutem ma jeszcze jeden ważny cel - przyciągnięcie do sieci kolejnych sklepów spożywczych. FJ działa bowiem w systemie franczyzowym.

Ryszard Olkowski liczy na to, że dzięki promocji sieć przyspieszy wzrost: podwoi liczbę sklepów, osiągając 2 mld zł rocznych obrotów.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 4 października 2005r.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €