Kłamstwo krótko pachnie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kilkakrotnie przyłapaliśmy swoich franczyzobiorców na oszustwie — mówi Agnieszka Lawenda-Szychowska, regional manager sieci Nicole. – Najpierw nieuczciwego biorcę przywołujemy do porządku. Gdy to nie skutkuje, wówczas rozwiązujemy umowę. A stoisko przekazujemy innemu franczyzobiorcy — dodaje.

Franczyzobiorca na celowniku

Agnieszka Lawenda-Szychowska twierdzi, że franczyzobiorcy lubią kombinować. Starają się zaoszczędzić np. kupując część perfum u innych dostawców. Na szczęście łatwo jest to wykryć, bo nadal kupują oryginalne opakowania od franczyzodawcy. Zbyt wiele opakowań w porównaniu do zakupionych perfum. Gdy przedstawiciele sieci wykryją taką nieprawidłowość, wówczas baczniej obserwują takiego biorcę. Oszustwo można ukryć maksymalnie przez trzy miesiące, do czasu gdy sieć otrzyma kilka miesięcznych raportów ze sprzedaży. Wtedy je zestawia i ma mocny dowód na papierze przeciwko biorcy!

Niektórzy posuwają się dalej

Są też tacy franczyzobiorcy, którzy kupują „na lewo” nie tylko perfumy, ale także opakowania. Myślą, że dzięki temu nikt nie zauważy nieprawidłowości. Gubi ich jednak zwykła pazerność.
Mieliśmy biorcę, który z miesiąca na miesiąc zamawiał od nas mniej towaru, a wykazywał że stoisko nadal jest rentowne. Sprzedawał coraz mniej, a utrzymywał, że zarabia tyle samo. Z elementarnych zasad ekonomii wiadomo, że nie jest to możliwe — mówi Agnieszka Lawenda-Szychowska.

Czasami to tylko niewiedza

Przedstawiciele Nicole opowiadają, że czasami franczyzobiorcy szkodzą sieci swoją bezmyślnością.
Jeden z biorców, zaczął sprzedawać na stoisku oprócz perfum również breloczki — mówi Martyna Fon, public relation manager Nicole. — Gdy powiedzieliśmy mu, że jest to zabronione i sprzeczne z zasadami franchisingu, był bardzo zdziwiony. On nie zrobił tego, bo chciał nas oszukać. To po prostu była bezmyślność — dodaje. Obecnie Nicole to sieć licząca 120 stoisk, z czego ponad 80 to punkty franczyzowe.

Info: Nicole

Dyskusja z forum portalu franchising.pl:

malina

Większość perfum zamawiam w firmie, która ma o połowę niższe ceny niż mój dawca licencji, a jakość towaru jest równie wysoka! Oczywiście nadal zaopatruję się u franczyzodawcy, głównie po to, żeby nie stracić stoiska.

Radosław

Malina, to że działasz pod szyldem franczyzodawcy, a zaopatrujesz się w produkty u kogoś innego znaczy, że OSZUKUJESZ swoich klientów. Dlaczego posługujesz się logiem franczyzodawcy i jego imagem? Korzystasz z tego, co dla ciebie dobre (znane logo), a kupujesz tam gdzie taniej!!! Idąc do McDonald’s spodziewam się, że kupię ich kanapki, a nie np. Fast Burger czy coś podobnego. A pewnie Fast Burger dostarczałby produkty do ich zrobienia taniej niż McDonald’s. I jeszcze się z tym afiszujesz, że niby taka sprytna jesteś!!! Wstyd.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €