Więcej stacji Lotosu
- rozmowa z Pawłem Olechnowiczem, Prezesem Zarządu Grupy LOTOS SA.
W jaki sposób zakup sieci stacji Esso i Slovnaft w Polsce wpłynie na pozycję Grupy LOTOS na krajowym rynku detalicznym paliw?
Zgodnie ze strategią Grupy LOTOS sukcesywnie zwiększamy udziały w krajowym rynku detalicznym paliw. Po finalizacji transakcji zakupu sieci stacji Esso i Slovnaft w Polsce będziemy zarządzać siecią ponad 400 stacji paliw. Do końca 2006 r. planujemy powiększyć sieć stacji do 500 placówek. Do 2010 roku chcemy zwiększyć udział w krajowym rynku detalicznym paliw z 6-6,5 proc. do 10-12 proc.
Jaki format będą miały nowe stacje? Czy Grupa LOTOS kupiła je wraz z umowami, które musi kontynuować, czy może wprowadzić własny format?
Na podstawie wstępnej umowy z ExxonMobil Poland Grupa LOTOS przejmie 39 stacji Esso oraz 14 nieruchomości przeznaczonych pod budowę stacji paliw. Od Slovnaft Polska SA kupujemy między innymi 12 stacji paliw, które po uzyskaniu stosownych zezwoleń urzędowych staną się własnością Grupy LOTOS. Dodatkowo mamy możliwość współpracy z 10 stacjami franczyzowymi, należącymi do sieci Slovnaft w Polsce. Zgodnie z treścią zawartych umów dotyczących stacji franczyzowych zobowiązani jesteśmy do zachowania poufności.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

