Więcej stacji Lotosu
- rozmowa z Pawłem Olechnowiczem, Prezesem Zarządu Grupy LOTOS SA.
W jaki sposób zakup sieci stacji Esso i Slovnaft w Polsce wpłynie na pozycję Grupy LOTOS na krajowym rynku detalicznym paliw?
Zgodnie ze strategią Grupy LOTOS sukcesywnie zwiększamy udziały w krajowym rynku detalicznym paliw. Po finalizacji transakcji zakupu sieci stacji Esso i Slovnaft w Polsce będziemy zarządzać siecią ponad 400 stacji paliw. Do końca 2006 r. planujemy powiększyć sieć stacji do 500 placówek. Do 2010 roku chcemy zwiększyć udział w krajowym rynku detalicznym paliw z 6-6,5 proc. do 10-12 proc.
Jaki format będą miały nowe stacje? Czy Grupa LOTOS kupiła je wraz z umowami, które musi kontynuować, czy może wprowadzić własny format?
Na podstawie wstępnej umowy z ExxonMobil Poland Grupa LOTOS przejmie 39 stacji Esso oraz 14 nieruchomości przeznaczonych pod budowę stacji paliw. Od Slovnaft Polska SA kupujemy między innymi 12 stacji paliw, które po uzyskaniu stosownych zezwoleń urzędowych staną się własnością Grupy LOTOS. Dodatkowo mamy możliwość współpracy z 10 stacjami franczyzowymi, należącymi do sieci Slovnaft w Polsce. Zgodnie z treścią zawartych umów dotyczących stacji franczyzowych zobowiązani jesteśmy do zachowania poufności.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej