Kup licencję, a my cię urządzimy
Nie masz pomysłu na własny biznes albo boisz się, że twój interes nie wypali? Otwórz firmę pod cudzą marką.
Jest to całkiem proste i wbrew pozorom w pełni legalne. Wystarczy, że kupimy licencję od już działającej firmy. Franchising to bowiem działalność gospodarcza oparta na sprawdzonym pomyśle.
Wszystkiego cię nauczą
Franchising nie polega bowiem tylko na sprzedaży prawa do logo. Sprzedaż obejmuje pełny system prowadzenia biznesu. Przedsiębiorca, który kupił licencję, może liczyć, że renomowana spółka w pełni go wyszkoli w prowadzeniu biznesu.
Najlepiej przekonał się o tym Krzysztof Kowalczuk, który od miesiąca prowadzi w warszawskim centrum handlowym Wola Park butik z artykułami prezentowymi.
- Pracowałem na etacie, znudziło mi się jednak i szukałem sposobu na własny biznes. W czasopiśmie trafiłem na informacje na temat sprzedaży prezentów. W czerwcu odwiedziłem w Warszawie targi franczyzy i postanowiłem spróbować - odpowiada. Pan Krzysztof licencję kupił od katowickiej spółki Parta (tworzy ona punkty handlowe pod marką Galeria Prezentów). Lokalizację sklepu znalazł sam. Spółka wysłała go na szkolenia, podpowiedziała jak rozmawiać z klientem. Pomogła przy zaopatrzeniu sklepu, doradziła co trzeba kupić, jakie zaproponować ceny.
- Najważniejsze, że dostawcy wskazani przez Partę dali mi świetne warunki z 60-dniowym odroczonym terminem płatności. Warunki wynegocjowała Parta, która dzięki wieloletniej współpracy była dla dostawców wiarygodna. Mnie samemu na pewno nic tak korzystnego by nie zaproponowali - przynaje biznesman.
System dla każdego
Michał Wiśniewski z PROFIT system zapewnia, że do systemu franczyzowego może przystąpić każdy, niezależnie od grubości portfela. Są bowiem programy, gdzie trzeba zainwestować zaledwie kilka tysięcy zł.
Jacek Wiśniewski, który prowadzi punkt kasowy Polskiej Agencji Finansowej w Grudziądzu, musiał zainwestować 7 tys. zł.
- Dzięki franczyzie czuję się bezpieczniej. Sieć mnie ubezpieczyła, stworzyła własny fundusz gwarancyjny, poza tym mój punkt ma znaną markę, która wzbudza zaufanie u klienta - zachwala.
Najważniejsze, jak podkreślają spece od franchisingu, to dobrze skonstruowana umowa.
- Niektórzy porozumiewają się ustnie, ale gdy dojdzie do konfliktu, mogą wyniknąć z tego powodu problemy. Lepiej więc wszystko spisać - radzi Michał Wiśniewski.
Zbadaj wiarygodność spółki
Osoby prowadzące już placówki franczyzowe zapewniają, że przed wyborem spółki, od której chcemy kupić licencje, warto ją sprawdzić. Porozmawiać z ludźmi, którzy już w niej działają, zapytać, czy rzeczywiście jest to działalność opłacalna. Największym źródłem informacji o franczyzie jest portal franchising.pl. Zawiera najnowsze informacje o systemach działających w Polsce oraz za granicą. Na portalu dostępny jest również katalog franczyz, liczący ponad 150 pomysłów na biznes.
Więcej: Leszek Kostrzewski, Gazeta Wyborcza, "Mój Biznes", 18 października 2005r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...