Umiarkowany optymizm przedsiębiorców
Przedsiębiorcy oczekują dalszej nieznacznej poprawy koniunktury w czwartym kwartale 2005 roku. Według nich wzrost PKB na koniec tego roku wyniesie 3,3 proc., a w przyszłym roku będzie to 4,3 proc. - wynika z Rocznego Indeksu Biznesu, przygotowywanego przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych (PKPP) Lewiatan.
Według ekspertów z PKPP wzrost PKB na koniec tego roku wyniesie 3,3 proc., a w przyszłym roku będzie to 4,3 proc.
Zgodnie z opracowaniem PKPP roczny indeks popytu globalnego spadł w październiku do 32 pkt. z 35 pkt. we wrześniu, a kwartalny wzrósł do 47 pkt. z 40 pkt. przed miesiącem.
Roczny indeks finansów, oceniający rentowność i płynność finansową przedsiębiorstw, spadł w w październiku o 3 pkt. do 66 pkt., podobnie jak kwartalny.
Roczny indeks sytuacji makroekonomicznej wzrósł natomiast do 69 pkt. z 68 pkt., identycznie zachowywał się indeks kwartalny.
Roczny indeks sytuacji politycznej wzrósł w październiku o 2 pkt. do 40 pkt., a kwartalny o 9 pkt. do 41 pkt.
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan powstaje na podstawie prognoz ekonomistów polskich, oceniających koniunkturę na bieżący kwartał, półrocze i rok. Liczony jest w skali 100-punktowej, w której 50 pkt. odpowiada prognozie wzrostu gospodarczego w granicach 3,5-4,5 proc. PKB rocznie.
Więcej: Money.plBrands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...