Subway w stolicy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Polsce Subway działa od 2000 roku. Sieć rozwija się powoli, prawdopodobnie barierą jest dość wysoka cena kanapek jak dla przeciętnego polskiego konsumenta. Przedstawiciele sieci twierdzą, że to raczej wina nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. W Polsce zostały zamknięte dwie z pięciu otwartych restauracji Subwaya. Obecnie działają trzy franczyzowe lokale Subwaya - dwa w Warszawie (Galeria Mokotów oraz przy Alejach Jerozolimskich) i jeden w centrum handlowym Medison w Gdańsku.

Już ich nie ma

W Warszawie działała również restauracja Subwaya przy Placu Trzech Krzyży. Po reprywatyzacji budynku Subway musiał opuścić zajmowany lokal, gdyż nowy właściciel wyeksmitował wszystkich najemców. Dwa lata temu sieć otworzyła również swoją restaurację w Krakowie na Placu Dominikańskim. Po niespełna roku została zamknięta. Przedstawiciele sieci twierdzą, że restauarcja znajdowała się w niezbyt dobrym miejscu, a poza tym właściciel źle nią zarządzał.

Oferta franczyzowa nr 1 w USA

W Stanach łodzie podwodne jak nazywa z kanapki Subwaya są tak popularne jak hamburgery McDonald’s. Pierwsza restauracja Subway w Stanach powstała w 1965, a od trzydziestu lat sieć rozwija się w systemie franczyzy. Obecnie sieć tworzy 24400 restauracji w 82 krajach na całym świecie. W tym roku amerykańskie czasopismo Entrepreneur Magazine ("Magazyn Przedsiębiorcy") uznało, że Subway ma najlepszą ofertę franczyzową ze wszystkich systemów.

Źródło: Subway

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €