Światowy gigant sportowy wraca do gry
Intersport, największa na świecie sieć sklepów sportowych, po raz drugi próbuje szczęścia w Polsce. Jej nowym partnerem będzie Maks Sport. W ciągu najbliższego roku firmy chcą zdobyć 30 proc. polskiego rynku.
PU MAKS SA zawarło umowę licencyjną z Intersport Deutschland eG (IDE), będącym członkiem – założycielem, a jednocześnie największą organizacją w ramach Intersport International Corporation (IIC) – numeru 1 na świecie w zakresie sprzedaży artykułów sportowych. Zgodnie ze standardami IIC umowa obowiązuje przez okres 10 lat z automatycznym przedłużeniem jej na kolejne lata. Umowa licencyjna Intersport zapewnia PU MAKS S.A. wyłączne prawo do używania chronionego znaku towarowego Intersport/Intersport Rent oraz innych znaków towarowych IIC na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jak również do rozwijania sieci franczyzowej w Polsce.
W związku z zawartą umową licencyjną, w przeciągu najbliższych kilku miesięcy PU MAKS SA zmieni nazwę spółki na Intersport Polska SA, a obecne sklepy MAKS Sport zostaną przekształcone w Intersport – Maks. Od roku 2006 każdy nowy sklep będzie otwierany pod szyldem Intersport.
Umowa inwestycyjna
W dniu 27 października br. została zawarta z nowym partnerem strategicznym umowa inwestycyjna na czas nieokreślony. Zaangażowanie kapitałowe nowego partnera wynosi 2 mln EURO oraz dodatkowo pokrycie kosztów kampanii reklamowych i wizerunkowych marki Intersport w Polsce, jak również inną pomoc finansowo – towarowo – logistyczną.
Pomimo transakcji z Grupą Intersport oraz planowaną w przyszłym roku publiczną emisją akcji, dotychczasowi akcjonariusze zachowają pakiet większościowy. W skład Rady Nadzorczej wejdzie 1 członek Grupy Intersport; natomiast skład Zarządu pozostaje bez zmian do końca kadencji tj. 4 lata.
Pozyskanie przez MAKS Sport partnera strategicznego nie oznacza rezygnacji z planów wejścia na giełdę lecz ich przesunięcie na przyszły rok - pierwsze półrocze 2006.
Intersport w Polsce i na świecie
W połowie lat dziewięćdziesiątych, Intersport po raz pierwszy zdecydował się otworzyć w Polsce swoje sklepy sportowe. Sieć posiadała wówczas 4 tys. sklepów w 25 krajach i obroty rzędu 5,3 mld euro. Intersport otworzył w Polsce 7 sklepów, po czym po 2 latach działalności zamknął je z powodu strat i wycofał się całkowicie z tego rynku. Do głównych czynników, które przyczyniły się do wycofania Intersportu z Polski, należały przede wszystkim: błędy w zarządzaniu poszczególnymi jednostkami, lokalizacje sklepów w miejscach niezapewniających odpowiedniego przepływu klientów, niedostosowany do popytu dobór towarów oraz nieodpowiednia logistyka. Obecnie sieć sklepów sportowych Intersport liczy 4809 sklepów na świecie i posiada największy udział w światowym i europejskim rynku artykułów sportowych.
Rozwój Intersport - MAKS w Polsce
W najbliższych dwóch latach firma skoncentrujemy się na otwarciu sklepów w najlepszych handlowo miejscach w Polsce. Planowane jest uruchomienie salonów w Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.
Na koniec 2006r. sieć specjalistycznych sklepów sportowych Intersport będzie liczyć 15 własnych salonów, o łącznej powierzchni sprzedaży 14.100 m2 - zapowiadają przedstawiciele firmy. Od 2006r. planowany jest również rozwój sieci franczyzowej Intersport. Każdy ze sklepów zostanie zaaranżowany zgodnie z międzynarodową koncepcją sklepu modelowego Intersport, co zapewni jednolitość wystroju oraz wysoki komfort dla klienta w całym kraju.
Info: Intersport
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Top Secret
Sklepy z odzieżą damską
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


