Światowy gigant sportowy wraca do gry

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

PU MAKS SA zawarło umowę licencyjną z Intersport Deutschland eG (IDE), będącym członkiem – założycielem, a jednocześnie największą organizacją w ramach Intersport International Corporation (IIC) – numeru 1 na świecie w zakresie sprzedaży artykułów sportowych. Zgodnie ze standardami IIC umowa obowiązuje przez okres 10 lat z automatycznym przedłużeniem jej na kolejne lata. Umowa licencyjna Intersport zapewnia PU MAKS S.A. wyłączne prawo do używania chronionego znaku towarowego Intersport/Intersport Rent oraz innych znaków towarowych IIC na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jak również do rozwijania sieci franczyzowej w Polsce.

W związku z zawartą umową licencyjną, w przeciągu najbliższych kilku miesięcy PU MAKS SA zmieni nazwę spółki na Intersport Polska SA, a obecne sklepy MAKS Sport zostaną przekształcone w Intersport – Maks. Od roku 2006 każdy nowy sklep będzie otwierany pod szyldem Intersport.

Umowa inwestycyjna

W dniu 27 października br. została zawarta z nowym partnerem strategicznym umowa inwestycyjna na czas nieokreślony. Zaangażowanie kapitałowe nowego partnera wynosi 2 mln EURO oraz dodatkowo pokrycie kosztów kampanii reklamowych i wizerunkowych marki Intersport w Polsce, jak również inną pomoc finansowo – towarowo – logistyczną.

Pomimo transakcji z Grupą Intersport oraz planowaną w przyszłym roku publiczną emisją akcji, dotychczasowi akcjonariusze zachowają pakiet większościowy. W skład Rady Nadzorczej wejdzie 1 członek Grupy Intersport; natomiast skład Zarządu pozostaje bez zmian do końca kadencji tj. 4 lata.

Pozyskanie przez MAKS Sport partnera strategicznego nie oznacza rezygnacji z planów wejścia na giełdę lecz ich przesunięcie na przyszły rok - pierwsze półrocze 2006.

Intersport w Polsce i na świecie

W połowie lat dziewięćdziesiątych, Intersport po raz pierwszy zdecydował się otworzyć w Polsce swoje sklepy sportowe. Sieć posiadała wówczas 4 tys. sklepów w 25 krajach i obroty rzędu 5,3 mld euro. Intersport otworzył w Polsce 7 sklepów, po czym po 2 latach działalności zamknął je z powodu strat i wycofał się całkowicie z tego rynku. Do głównych czynników, które przyczyniły się do wycofania Intersportu z Polski, należały przede wszystkim: błędy w zarządzaniu poszczególnymi jednostkami, lokalizacje sklepów w miejscach niezapewniających odpowiedniego przepływu klientów, niedostosowany do popytu dobór towarów oraz nieodpowiednia logistyka. Obecnie sieć sklepów sportowych Intersport liczy 4809 sklepów na świecie i posiada największy udział w światowym i europejskim rynku artykułów sportowych.

Rozwój Intersport - MAKS w Polsce

W najbliższych dwóch latach firma skoncentrujemy się na otwarciu sklepów w najlepszych handlowo miejscach w Polsce. Planowane jest uruchomienie salonów w Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu.

Na koniec 2006r. sieć specjalistycznych sklepów sportowych Intersport będzie liczyć 15 własnych salonów, o łącznej powierzchni sprzedaży 14.100 m2 - zapowiadają przedstawiciele firmy. Od 2006r. planowany jest również rozwój sieci franczyzowej Intersport. Każdy ze sklepów zostanie zaaranżowany zgodnie z międzynarodową koncepcją sklepu modelowego Intersport, co zapewni jednolitość wystroju oraz wysoki komfort dla klienta w całym kraju.

Info: Intersport

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €