Polskie firmy zadowolone
Firmy nadal wstrzymują się z inwestycjami, ale nastroje w przedsiębiorstwach wyraźnie się poprawiły, a eksport wciąż sobie świetnie radzi. Eksporterzy nadal potrafią dostosować się do niekorzystnego kursu, choć przybywa firm, które na tym cierpią.
Pod koniec III kwartału odnotowano wyraźną poprawę nastrojów wśród ankietowanych przedsiębiorstw, która sugeruje utrzymanie się dobrej koniunktury z możliwością dalszej jej poprawy w IV kwartale - czytamy w najnowszym opracowaniu NBP. Okazuje się, że opinie firm o własnej sytuacji ekonomicznej były pod koniec III kwartału najlepsze w całej historii badań. Poprawę zanotowali zwłaszcza importerzy, a także sektor publiczny oraz firmy budowlane.
Mimo lepszych nastrojów w firmach i dobrej sytuacji finansowej nie pojawiają się sygnały o rozpoczęciu nowych inwestycji. Autorzy badań zauważają jednak, że takie osłabienie aktywności inwestycyjnej jest typowe dla końcówki roku, kiedy nie rozpoczyna się nowych projektów.
NBP podkreśla też, że po raz pierwszy w histroii badań żadna firma nie powiedziała, iż całkowicie rezygnuje z rozpoczętej czy zaplanowanej inwestycji. Stopień wykorzystania mocy produkcyjnych przekracza 80 proc., a więc wciąż jest bardzo wysoki.
Więcej: Patrycja Maciejewicz, "Gazeta Wyborcza", 10-11 listopada 2005r.Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...