Artman poprawia wyniki
Artman S.A. wypracował w ciągu ostatnich trzech miesięcy przychody przekraczające 90 mln zł - o 33 proc. więcej w porównaniu z trzema kwartałami poprzedniego roku.
Zysk netto wyniósł 257 tys., dając 209 proc. wzrostu w stosunku do analogicznego okresu roku 2004. Ze względu na sezonowość branży zarówno przychody, jak i zysk Spółki zwiększają się znacząco w 3 i 4 kwartale roku.
Wzrost przychodów jest efektem zwiększenia sprzedaży własnej marki House o blisko 43 proc., dzięki dynamicznemu rozwojowi sieci salonów firmowych oraz realizowanej przez spółkę polityki redukcji sprzedaży hurtowej marek obcych. W porównaniu do ubiegłego roku zmniejszyła się ona z 15 do 8 proc. ogólnej sprzedaży firmy. Sieć dystrybucji, która obejmuje obecnie w Polsce 77 sklepów o łącznej powierzchni 13 400 m2, rozwijana jest intensywnie także na rynkach zagranicznych, szczególnie w Rosji.
- To rynek o największym obecnie potencjale rozwojowym – ocenia Grzegorz Koterwa, Członek Zarządu Spółki. - W ciągu ostatnich trzech miesięcy uruchomiliśmy tam 4 nowe sklepy franczyzowe. Do końca roku powstaną jeszcze 3 placówki - dodaje.

Otwarcie sklepu House w Nowym Sączu
Spółka chce być widoczna w większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej – salony House funkcjonują już w krajach przybałtyckich, na Słowacji, w Czechach, a także w Niemczech i we Włoszech. Cała sieć sprzedaży za granicą obejmuje obecnie 14 sklepów. W stosunku do roku 2004 sprzedaż eksportowa firmy wzrosła z 3 do 7 proc.
Rozwój sieci salonów firmowych i zmiany w strukturze sprzedaży umożliwiły zwiększenie marży brutto osiąganej przez Artman SA z 44 proc. do 48 proc., w stosunku do ubiegłego roku. Jednak ze względu na opóźnienia w dostawach niektórych asortymentów kolekcji jesienno – zimowej, wywołane zmianami w przepisach celnych oraz wyjątkowo ciepły wrzesień, wpływający na wyniki całej branży, wg przewidywań Zarządu osiągnięty na koniec roku zysk może być niższy od oczekiwanego, sięgając poziomu 3,5 mln zł w stosunku do pierwotnie zakładanych 4,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę będą w ocenie Zarządu większe od prognozowanych na rok 2005, wynosząc 136 mln zł w stosunku do planowanych 130 mln zł.
Info: HouseFeatured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej