Czat o Podniebnym Barku
15 listopada z czytelnikami portalu rozmawiał Maciej Golnowski z LOT Catering.
Redakcja: Witamy! We wtorek 15 listopada o godzinie 11.00 rozpocznie się spotkanie z Maciejem Golnowskim o Podniebnych Barkach, sieci punktów gastronomicznych stworzonej przez LOT Catering. Prosimy o przesyłanie swoich pytań.
Adam: Ogłosiliście swoją ofertę franczyzową w maju. Co przez ten okres zostało wykonane przez was jako operatora sieci np. ile nowych punktów zostało uruchomionych? Czy już jakieś umowy franczyzowe zostały podpisane?
Maciej Golnowski: W tym okresie zostały uruchomione dwa nowe „Podniebne Barki” w Warszawie, dodatkowo jeden już funkcjonujący barek został dostosowany do nowych standardów (przebudowa). Cały czas uczymy się i udoskonalamy produkt jakim jest nasza oferta franczyzowa, m.in. niedawno wprowadziliśmy w życie wspólną ofertę kawową przygotowaną we współpracy z firmą Segafredo Zanetti itd. Odbyliśmy kilkadziesiąt spotkań z osobami zainteresowanymi przystąpieniem do naszej sieci – prowadzone są zaawansowane rozmowy z kilkoma potencjalnymi biorcami, dwie umowy powinny zostać podpisane jeszcze w tym roku.
MaKi: Czy franczyzobiorca może decydować o tym jak ma wyglądać lokal, który będzie prowadził – czy sam może wybrać wykonawców prac budowlanych, meblarskich czy też dostawców urządzeń?
Maciej Golnowski: Oczywiście tak. Franczyzobiorca ma pełną swobodę w zakresie wyboru ekip budowlanych i wykończeniowych zaangażowanych w dostosowanie powierzchni gastronomicznej do standardów sieci, jak również może sam wybrać dostawcę urządzeń gastronomicznych. LOT Catering nadzoruje jedynie zgodność lokalu biorcy z przyjętymi w projekcie i podręczniku operacyjnym standardami, dotyczącymi m.in. wystroju, funkcjonalności itd.
Studentka prawa: Czy w lokalach waszej sieci mogą być sprzedawane jedynie produkty, które zostały dostarczone przez LOT Catering?
Maciej Golnowski: Ofertę główną „Podniebnych Barków” muszą stanowić nasze produkty, oczywiście dopuszczamy możliwość sprzedaży w lokalach sieci produktów pochodzących od innych producentów – szczegółowe zapisy określające możliwość sprzedaży produktów nie przygotowanych przez LC znajdują się w umowie licencyjnej i podręczniku operacyjnym.
$$$$$: Czy prowadząc „Podniebny Barek” można zarobić – jaki obrót miesięczny robi wasz najlepszy i najgorszy barek? Jakie są zyski z tej działalności?
Maciej Golnowski: Jak najbardziej można zarobić na prowadzeniu „Podniebnego Barku”. Odpowiadając na pytanie dotyczące obrotów w barkach - to oczywiście tajemnica handlowa, w trakcie prac nad przystąpieniem do naszej sieci każdy biorca może otrzymać aktualne informacje dotyczące obrotów w działających „Podniebnych Barkach”.
Adam: Dlaczego lokale waszej sieci nazywane są „Podniebnymi Barkami”, nie prościej byłoby nazwać lokal po angielsku?
Maciej Golnowski: LOT Catering już od kilku lat otwierał lokale gastronomiczne właśnie pod nazwą „Podniebny Barek”, uznaliśmy, że nie ma potrzeby wymyślać nowej nazwy skoro obecna dobrze kojarzy się klientom. Dodatkowo chcieliśmy wprowadzić nową jakość na polskim rynku gastronomicznym nadając właściwy sens słowu „barek”, nadal wielu klientom słowo "barek" kojarzy się z punktami gastronomicznymi z okresu PRL, a nie lokalami gdzie można w miłej atmosferze zjeść dobry posiłek i spędzić wolny czas.
Pracując nad konceptem franczyzowym „Podniebnych Barków” szukaliśmy niszy i stwierdziliśmy, że na naszym rynku brakuje punktów gastronomicznych, w których klient może zjeść np. pełnowartościowy obiad w rozsądnej cenie i dobrych warunkach. Powstają nowe kebaby, kawiarnie, pizzerie, a nie lokale w których można zjeść obiad składający się z talerza zupy + kotleta schabowego z ziemniakami i surówką w cenie poniżej 12 zł, u nas taki obiad można zjeść.
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej