"Bliska" nowym orężem płockiego giganta

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
W marcu tego roku PKN Orlen ogłosił strategię dla rynku detalicznego. Jednym z jej strategicznych założeń ma być utworzenie drugiego, ekonomicznego brandu – pisze dziennik Puls Biznesu. Decyzja już zapadła. Projekt i logo nowej marki mają zostać zaprezentowane 28 listopada. Spółka na razie nie ujawnia szczegółów. Gazecie udało się jednak dotrzeć do najważniejszych założeń.

Nowa sieć ma otrzymać nazwę "Bliska". Jeszcze do końca tego roku ma w Polsce pojawić się około 30 stacji w biało-zielonych szatach. Cel działań Orlenu jest oczywisty – pisze Puls Biznesu - zahamowanie spadku udziału koncernu w rynku sprzedaży detalicznej. Według informacji płockiej spółki, od początku lat 90. Orlen (wtedy jeszcze jako Petrochemia Płock) tracił po około 2 proc. udziału w rynku. Pod koniec ubiegłego roku udział w rynku wynosił 28,6 proc., a w sierpniu tego roku Igor Chalupec, prezes spółki, informował, że skurczył się do 26,5 proc.

Jedną z tratw ratunkowych, która miałaby uratować koncern przed dalszymi spadkami, ma być podział obecnie działającej sieci (ponad 1900 stacji) na dwa segmenty: premium i tzw. ekonomiczny, czyli właśnie Bliska. Podział ten ma sprawić, że w 2009 r. udział Orlenu w detalicznej sprzedaży paliw ma wzrosnąć do minimum 30 proc.

Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu, 16 listopada 2005

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €