Od bielizny po wyroby skórzane
Franchising to oferta dla małych przedsiębiorców, którzy mają niewielki kapitał i chcą prowadzić w miarę bezpiecznie np. sklep z ubraniami. Mają w czym wybierać – w kraju działa 40 systemów franczyzowych w branży odzieżowej.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Franczyzodawca oferuje biorcy markę firmy i metody prowadzenia przedsiębiorstwa. Nowa firma jest samodzielnym przedsiębiorstwem działającym w ramach sieci. Musi jednak przestrzegać norm ustalonych przez twórcę danego systemu franczyzowego – dawcę licencji franczyzowej. Prawa i obowiązki obu stron powinny być jasno i precyzyjnie zawarte w umowie franczyzowej.
Sklepy z damską bielizną
Jedną z firm działających w systemie franczyzowym jest sieć sklepów z elegancką bielizną damską pod marką Szame. System ten bazuje na 15-letnim doświadczeniu. Posiada 7 salonów sprzedaży. Koszty pierwszego zatowarowania sklepu dla franczyzobiorcy wynoszą od 25 tys. do 40 tys. zł, w zależności od wielkości sklepu.
Dziewiarstwo może się opłacać
Od kilku lat swoją sieć franczyzową rozwija polska firma Sun of Gaba działająca w branży ubrań dziewiarskich. Obecnie posiada już 12 franczyzobiorców. W swojej polityce działania podchodzi bardzo elastycznie do swoich biorców licencji. Nie pobiera opłat licencyjnych.
Na inwestycje w tym systemie potrzeba od 32 do 35 tys. zł. W tej sumie mieści się towar i zakup mebli, których cenę firma ma wynegocjowaną z producentem. Wystrój salonu w zasadzie jest organizowany według wskazówek Sun of Gaba. Nie ma opłat licencyjnych. W Sun of Gaba do wielu rzeczy podchodzi się elastycznie. Nie ma sztywnych wymagań np. co do wielkości sklepu. Często zdarza się, że ktoś ma sklep 100- lub 120-metrowy, ale tylko jedną trzecią z niego przeznacza na produkty tej marki. Firma się na to zgadza. Może też być stoisko lub dział w większym sklepie, np. odzieżowym, gdzie są sprzedawane i inne marki. Doradza nawet, jakie inne marki należy do sklepu wprowadzić.
Ekskluzywne skóry
Franczyzobiorców poszukuje na polskim rynku nadal system franczyzowy DSD Polska, handlujący ekskluzywnymi wyrobami skórzanymi i tekstyliami dla kobiet i mężczyzn pod marką DERRI. Sklepy są raczej lokalizowane w atrakcyjnych miejscach handlowych, gdzie jest w miarę duży przepływ klientów. Do nich franczyzodawca zalicza tzw. ulice handlowe i galerie handlowe. Maksymalna suma inwestycji mieści się w granicach od 900 do 1100 zł na jeden mkw. powierzchni sklepu. Nakłady inwestycyjne w dużej mierze zależą od stanu lokalu i koniecznych nakładów na remont. Wymagane jest, by biorca posiadał lokal o powierzchni co najmniej około 60 mkw.
Wyposażenie sklepu i wizualizacja powinna być zorganizowana zgodnie z wymogami sieci. Wymagane jest też niekiedy zabezpieczenie w postaci gwarancji bankowej.
W ramach tzw. pakietu franczyzowego i umowy franczyzowej, firma DSD pomaga w znalezieniu lokalu, projektuje adaptację lokalu. Aranżuje wnętrza i wystawy salonu. Oferowane są także szkolenia dla franczyzobiorców. W wielu przypadkach franczyzodawca partycypuje w kosztach wyposażenia sklepu. Wspiera franczyzobirocę marketingowo – prowadząc kampanie reklamowe.
Sieć Gwoździeja
W kraju działa pierwsza w sieci franczyzowej ogólnopolska sieć sklepów z zachodnią odzieżą używaną. Jest to Sieć Handlowa Gwoździej. Posiada ona 15 własnych i 15 działających w sieci franczyzowej sklepów. Sieć charakteryzuje się raczej niskimi kosztami otwarcia i organizacji sklepu. Opłata wstępna wynosi 2 tys. zł. Natomiast nakłady na zorganizowanie sklepu wynoszą od 7 do 20 tys. zł.
Więcej: Andrzej Okrasiński, "Gazeta Prawna", 22 listopada 2005r.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...