Benzyna za 3,59 zł? - to możliwe

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W Zielonej Górze od kilkunastu dni na stacjach Auchan i Tesco paliwo jest chyba najtańsze w Polsce - 1 litr benzyny 95 kosztuje 3,59 zł, a litr 98 - o 10 groszy więcej. Stacje są oblegane przez mieszkańców, tankują tam nawet ludzie z pobliskich miasteczek i wiosek.

Na reakcje konkurencji nie trzeba było długo czekać. Inne zielonogórskie stacje, żeby przeżyć, też rozpoczęły wielkie cięcia. Na Shellu przy al. Zjednoczenia litr 95 spadł do 3,79 zł.

Podobna wojna cenowa spowodowana wejściem marketów toczy się w innych polskich miastach, m.in. w Łodzi i Poznaniu. Tutaj też kupimy paliwo poniżej 4 zł.

Tanich jest już setka

W Polsce jest ok. 6,7 tys stacji benzynowych. Jeszcze w ub. roku było wśród nich 40 stacji należących do hipermarketów, obecnie jest ich ok. 100 (w 2001 r. nie było żadnej).

Najbardziej rozwija się sieć Tesco. Jeszcze w grudniu ub.r. brytyjska sieć nie miała w Polsce żadnej stacji, teraz ma ich dziewięć (m.in. w Warszawie, Poznaniu, Tychach, Wałbrzychu), a do końca roku otworzy sześć kolejnych.

Jacek Wróblewski z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (zrzesza koncerny prowadzące sieci stacji paliw, m.in. PKN Orlen Lotos, BP, Shell, Statoil) przyznaje, że sieci, widząc zagrożenie hipermarketów, już podjęły rękawicę. Bronią mają być stacje ekonomiczne. Nie będzie w nich wielkich sklepów, będą miały gorszą lokalizację (obrzeża miast), w związku z tym będą miały niższe koszty i niższą cenę.

Więcej: Leszek Kostrzewski, Gazeta Wyborcza, 23 listopada 2005 r.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €