200 stacji chce secesji

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Już niedługo sieć 1922 stacji paliw PKN Orlen ma się podzielić na dwie grupy: premium o wyższym standardzie oraz ekonomiczną pod logo Bliska. Do obu trafią obiekty mające obecnie logo Orlenu i Petrochemii Płock. Problem w tym, że w nowej strukturze zabraknie miejsca dla ponad 200 placówek działających w niebieskich barwach tej drugiej.

Wtedy ich właściciele mogliby zacząć szukać nowych partnerów, zwracając się np. do Lotosu, BP czy Shella.

Lista pretensji…

Janusz Tatarski, prezes Krajowego Związku Stowarzyszeń Właścicieli Stacji Patronackich PKN Orlen podkreśla, że chętnie zmieniliby barwy m.in. dlatego, że kupują paliwo o 50-60 zł/t powyżej cen rynkowych.

Dodaje, że koncern już od kilku lat nic nie robi dla sieci niebieskiej, nie przestrzegając tym samym umowy.

…i nadzieja na zgodę

Orlen nie chce zgodzić się na żądania związku, dlatego że boi się gwałtownego spadku sprzedaży w wyniku wcześniejszego rozwiązania umów, które mają obowiązywać do 2009 r. Związek twierdzi, że obawy są przesadzone.

Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu 25 listopada 2005 r.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €