Spadają ceny, bo nie spadła temperatura
Kalendarzowa zima zacznie się dopiero za trzy tygodnie, ale w sklepach z odzieżą właśnie się kończy. Wyjątkowo wcześnie ruszyły wyprzedaże ciepłych ubrań.
Producentom ubrań plany pokrzyżowała wyjątkowo ciepła jesień w tym roku. Zwykle zimowe wyprzedaże zaczynali w połowie stycznia, w tym roku ceny obniżyli już w końcówce listopada.
W magazynach firmy LPP zalegają więc ubrania, które od parunastu tygodni powinny być sprzedane. Handlowcy przygotowali listę produktów, których zostało najwięcej (np. swetry, spódnice, spodnie, kurtki i płaszcze), i teraz ceny na wybrane z nich spadły nawet o 70 proc.
Czy przyspieszone wyprzedaże zwiastują straty firm odzieżowych? W ocenie fachowców niekoniecznie.
- Większość firm odzieżowych ma przeceny wkalkulowane w koszty - powiedział "Gazecie Wyborczej" Andrzej Szymański, analityk z BZ WBK. - Wiedzą więc, kiedy i o ile obniżyć ceny, by nie stracić.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej