Polski franchising to już nie dziecko
– mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy w firmie konsultingowej PROFIT system.
Co nowego przyniósł 2005 rok na rynku franczyzy? Jak zmienia się polski franchising?
Polski franchising rozwija się dynamicznie a struktura rynku coraz bardziej dojrzewa i upodobnia się do sytuacji na rozwiniętych rynkach zachodniej Europy. Uprzedzam tu trochę fakty, ale myślę, że kolejna edycja Raportu o Rynku Franchisingu, którą opublikujemy na początku przyszłego roku potwierdzi tę opinię. Myślę też, że franchising w Polsce powoli wyrasta z dziecięcego okresu, gdy wielu franczyzodawcom kojarzył się po prostu z tanim sposobem na rozwój ich sieci sprzedaży. Dziś już wiemy, że za pomocą franchisingu można zbudować ogólnopolską sieć placówek bankowych czy sieć radiową, a także świadczyć usługi dla biznesu czy rolników. Polscy przedsiębiorcy, zarówno ci duzi, jak i ci mali coraz częściej dostrzegają, że "sfranczyzować" można dosłownie wszystko - od samoobsługowego automatu sprzedającego napoje po linie lotnicze. Konieczna jest tylko, a może aż, przemyślana i konsekwentnie wdrażana strategia rozwoju w oparciu o franchising.
Cieszy mnie także pojawienie się na rynku Agencji Rozwoju Franczyzy, która oferuje szkolenia i doradztwo finansowa dla kandydatów na franczyzobiorców. W sytuacji, gdy Polska Organizacja Franczyzodawców nie prowadzi żadnych działań na rzecz rozwoju rynku franchisingu każda nowa inicjatywa, która ma celu wspomożenie franczyzobiorców w ich decyzjach biznesowych jest bardzo cenna.
Jak firma konsultingowa PROFIT system dostosowuje swoje usługi do tych trendów?
Nasza strategia od początku zakładała, że w miarę rozwoju i dojrzewania rynku będziemy wprowadzać do naszej oferty nowe usługi w odpowiedzi na zapotrzebowanie zgłaszane przez naszych klientów. W ten właśnie sposób w kończącym się roku wdrożyliśmy badania marketingowe w postaci badania profilu klienta, badania Tajemniczy Klient i analiz branżowych. W związku z coraz częściej pojawiającymi się zapytaniami na początku przyszłego roku rozpoczniemy świadczenie kompleksowego doradztwa prawnego. Jako, że naszymi klientami są w zdecydowanej większości franczyzodawcy to nasza oferta w tym zakresie będzie sprofilowana tak, aby jak najlepiej trafiała w ich potrzeby.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej