Rozwój sieci detalicznej LOTOS

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, bezpośrednio konkurując z najsilniejszymi koncernami. Udział LOTOS-u w rynku wynosi teraz 5,7 proc. Aktualnie w strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 80 stacji to obiekty własne LOTOS-u, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Łączna liczba stacji LOTOS-u powiększy się o 39 obiektów zakupionych pod marką Esso od amerykańskiego koncernu ExxonMobil oraz o planowane 22 stacje funkcjonujące pod logo Slovnaft, na zakup których została podpisana we wrześniu umowa przedwstępna. Po przejęciach udział LOTOS-u w detalicznym rynku paliw w Polsce wzrośnie w 2006 r. do 7,5 – 8 proc. Docelowo w 2010 r. spółka chciałaby osiągnąć poziom 10 – 12 proc. Pozwoli to na uzyskanie dostępu do stacji z logo LOTOS na terenie całej Polski.

Zarząd LOTOS Paliwa podjął decyzję o wybraniu określonych kierunków działań po wnikliwej analizie rynku detalicznej sprzedaży paliw w kraju. Wynika z niej, że konsumpcja paliw będzie rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych. Na rynku obserwuje się też tendencje do konsolidacji podmiotów zajmujących się sprzedażą paliw.

Już rozpoczęło się włączanie do sieci stacji Esso. W 2006 r. proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci się zakończy. Wszystkie obiekty będą podlegać zmianie wizerunku (rebranding), co ma zagwarantować pełną identyfikację wizualną z marką LOTOS. Rozszerzeniu ulegnie wdrożony już program flotowy. Dodatkowo będą kontynuowane prace nad uruchomieniem programu lojalnościowego, który obejmie pełną, rozszerzoną sieć stacji. Tam, gdzie jest to technicznie możliwe obiekty własne i partnerskie LOTOS-u, a także przejmowane stacje Esso, zostaną doposażone w stanowiska do tankowania LPG. LOTOS będzie zwiększał też liczbę własnych stacji, tak aby na koniec 2006 r. mieć ich 150.

Info: LOTOS Paliwa
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €